Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dokument/e-postorganisering (trenger en arkivar, kanskje?)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 15:02   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Dokument/e-postorganisering (trenger en arkivar, kanskje?)

Jeg har levd med gmail i snart 4 år og bruker det som et privat lager. Det har vokst meg litt over hodet, siden jeg ikke har vært så flink underveis til å merke epost, og at jeg ikke tagger.

Det går mye dokumenter og informasjon på epost som jeg tror jeg burde organisere annerledes. For tiden har jeg ikke laptop, kun en stasjonær mac og en iPad + iPhone. Målet er å finne en løsning som gjør at jeg både har tilgang til og oversikt over dokumenter fra hvor som helst.

Er det Dropbox jeg bør tenke på? Altså, bruke tid på å laste ned alt fra gmail og sortere det i en mappe på macen etter et eller annet system. På iPaden bruker jeg Pages til å gjøre enkel redigering, funker strålende. Kan jeg bruke iCloud til noe?

Jeg har mulighet for å fase ut gmail. Men er det nødvendig?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 15:57   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokument/e-postorganisering (trenger en arkivar, kanskje?)

Begynn med å slette det du ikke trenger, så er mye gjort.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 15:58   #3
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I dette tilfellet synes jeg at signaturen din passer uendelig godt, Dragen.

Jeg har slettet 8.000 eposter.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 16:07   #4
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hva med å ha dokumenter på Google Docs/Google Drive?

Google Drive blir jo samtidig litt ala Dropbox, men samtidig tettere integrert opp i mot andre tjenester fra Google. Ellers ser jeg ikke hvordan det skulle være mer "nyttig" å organisere dette i mappestruktur lokalt kontra å bare ha e-postene som e-poster å gå igjennom ting der, evt. ta rene dokumenter som noe annet - f.eks. over i Google Docs eller på google Drive.

Google Drive har også en klient for Mac/Win som blir ala Dropbox sin løsning.

Gammel 03-06-12, 16:26   #5
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Digipost.no ?
Jeg har nettop begynt å bruke det, synes det virker bra

Gammel 03-06-12, 16:44   #6
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Google Drive og er superfornøyd med det, men er usikker på om det funker sammen med iTing?

Gammel 03-06-12, 17:48   #7
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Vil tro Google også har apps for å aksessere filer på iOS, uten at jeg har prøvd det selv eller sjekket i Appstore. Ellers har de jo også egne apps for en del av de andre tjenestene de tilbyr.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.