Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp! PPT-presentasjon

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 22:41   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp! PPT-presentasjon

Hvis man skal ha ppt presentasjonen på en prosjektor og manuset
på laptopen, hvordan gjør man det?

Gammel 03-06-12, 22:42   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! PPT presentasjon

Splitter skjermen, i stedet for å bare dele.

Gammel 03-06-12, 22:43   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Presentasjonen på laptopen, og kabel mellom prosjektor og laptop.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:44   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Splitter skjermen, i stedet for å bare dele.

Og hvordan gjør man det?
Kan man trykke på Fn + funksjonstasten og få opp det valget eller må man definere dette i presentasjonen?

Det er altså to ulike bilder på skjermen. På laptop vises tekst, på prosjektor vises minimalt med tekst og mer grafer.

Gammel 03-06-12, 22:48   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Og hvordan gjør man det?
Kan man trykke på Fn + funksjonstasten og få opp det valget eller må man definere dette i presentasjonen?

Det er altså to ulike bilder på skjermen. På laptop vises tekst, på prosjektor vises minimalt med tekst og mer grafer.

Høyreklikk på skjermen og inn på "properties", der kan du velge split screen og hvilken skjerm som skal vise hva.

Gammel 03-06-12, 23:09   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Cuyahoga - jeg får det ikke til jeg.

Altså jeg står på lysbildet, i vanlig skjerm. Har notatene lenger ned på siden.
Så prøver jeg å høyreklikke på bildet, men får ikke opp properties. Jeg får opp properties, men da for å lime inn grafer e.l. Jeg har PPT 2010.

Gammel 03-06-12, 23:12   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Du må høyreklikke på selve skjermbildet, uten at du har noen applikasjoner oppe. Altså, legg ned powerpoint og hva annet du eventuelt kjører, og høyreklikk på bakgrunnsbildet ditt. (Jeg sitter på Mac nå, så jeg kan ikke prøve det selv og beskrive mer eksakt hvordan du klikker gjennom det.)

Gammel 03-06-12, 23:14   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trykker bare fn + f7.

Men det kan hende at det forutsetter at det er satt oppinnstillinger på forhånd. Det ergodt mulig at jeg har gjort dette tidligere.

Gammel 03-06-12, 23:17   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Ok, mulig jeg har gjordt det riktig, men må koble til prosjektoren for å få det til å virke. Jeg sitter med to skjermer her for å teste, men får det ikke helt til.. Prøve igjen i morgen, må ha det klart til 10.30, så har litt tid.

Tusen takk for hjelp.

Gammel 04-06-12, 11:15   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å følge opp denne igjen, ble oppslukt av tv-en.
Men ja, du må fikse innstillingene på skjerm-egenskapene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.