|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Jeg vil gjerne finne et hyggelig sted i den svenske skjærgården for noen dagers tur i sommer, gjerne en øy, ikke altfor langt å kjøre, superidyllisk og selvfølgelig alltid med fint vær. Siden det bare er to voksne og en tiåring, tror jeg pensjonat eller hotell med frokosut er vel så greit som å leie en hel stuga. Det er også en stor fordel med mange hyggelige små kafeer og restauranter i nærheten, og gjerne litt å finne på / by å besøke ikke altfor langt unna. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Jeg har hørt veldig mye positivt om Hållö fyr vandrerhjem ved Smögen. Smögen skal jo være veldig koselig og litt sånn sørlandsidyllete å rusle i, men jeg har aldri vært der selv. Tanken er å muligens gjøre noe med det i sommer... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?
Det spørs vel litt hvor lenge man har tenkt til å være på tur. Koster er jo supert om det er badevær, men det er jo en øy uten fastlandsforbindelse, så hvis planen er å reise litt rundt og se dere om så ville jeg valgt noe på fastlandet og litt lenger syd tror jeg. Smøgen-alternativet til m^2 hørtes veldig fint ut. Fikk litt lyst til å dra dit selv i grunnen.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?
Det er jeg enig i når jeg leste hovedinnlegget litt nøyere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Det Apan sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Koster er også nydelig.
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Stemmer også for Koster. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Dette stedet på Tjörn har jeg fått anbefalt, men ikke prøvd: http://www.bjorholmensmarina.se/
|
|
|
#12 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Glamourbibliotekaren har en del blogginnlegg fra pensjonater i Sverige, se f.eks her. Eller søk på bloggen hennes.
|
|
|
#13 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?Smögen er mye folk, men det er et yrende liv. Periodevis mye ungdom.
|
![]() |
|
|