Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 13:57   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?

Jeg vil gjerne finne et hyggelig sted i den svenske skjærgården for noen dagers tur i sommer, gjerne en øy, ikke altfor langt å kjøre, superidyllisk og selvfølgelig alltid med fint vær. Siden det bare er to voksne og en tiåring, tror jeg pensjonat eller hotell med frokosut er vel så greit som å leie en hel stuga. Det er også en stor fordel med mange hyggelige små kafeer og restauranter i nærheten, og gjerne litt å finne på / by å besøke ikke altfor langt unna.

Jeg har ikke feriert mye i Sverige, så dette er litt ukjent mark for meg. Vil veldig gjerne ha forslag til reisemål og gjerne også konkrete pensjonater/hoteller, om noen har noe å anbefale.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:00   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svensk ferieidyll og kanskje pensjonat?

Lysekil - der er det utrolig fint, men jeg aner ingenting om pensjonater altså.

Gammel 04-06-12, 14:00   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt veldig mye positivt om Hållö fyr vandrerhjem ved Smögen. Smögen skal jo være veldig koselig og litt sånn sørlandsidyllete å rusle i, men jeg har aldri vært der selv. Tanken er å muligens gjøre noe med det i sommer...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:00   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Lysekil - der er det utrolig fint, men jeg aner ingenting om pensjonater altså.

Lysekil er da på ingen måte superidyllisk.
Jeg ville gått for Koster jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 14:07   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville gått for Koster jeg.

Det spørs vel litt hvor lenge man har tenkt til å være på tur. Koster er jo supert om det er badevær, men det er jo en øy uten fastlandsforbindelse, så hvis planen er å reise litt rundt og se dere om så ville jeg valgt noe på fastlandet og litt lenger syd tror jeg. Smøgen-alternativet til m^2 hørtes veldig fint ut. Fikk litt lyst til å dra dit selv i grunnen.

Stoppe hos oss på veien ned eller hjem kanskje?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 15:44   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det spørs vel litt hvor lenge man har tenkt til å være på tur. Koster er jo supert om det er badevær, men det er jo en øy uten fastlandsforbindelse, så hvis planen er å reise litt rundt og se dere om så ville jeg valgt noe på fastlandet og litt lenger syd tror jeg. Smøgen-alternativet til m^2 hørtes veldig fint ut. Fikk litt lyst til å dra dit selv i grunnen.

Stoppe hos oss på veien ned eller hjem kanskje?

Det er jeg enig i når jeg leste hovedinnlegget litt nøyere.
Jeg kan anbefale Fjällbacka og evt Stora hotellet. Jeg har ikke prøvd hotellet, men byen er søt og det er mange tilbud i områdene rundt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 15:45   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Apan sa. Stora Hotellet er helt fantastisk!

http://storahotellet-fjallbacka.se/

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 18:40   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Koster er også nydelig.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 18:44   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer også for Koster.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 19:27   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk! Får sjekke disse stedene litt mer. Det kan i og for seg være en fordel å ikke være avhengig av at det går båt støtt og stadig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:45   #11
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Dette stedet på Tjörn har jeg fått anbefalt, men ikke prøvd: http://www.bjorholmensmarina.se/

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 22:41   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Glamourbibliotekaren har en del blogginnlegg fra pensjonater i Sverige, se f.eks her. Eller søk på bloggen hennes.

Gammel 04-06-12, 23:15   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smögen er mye folk, men det er et yrende liv. Periodevis mye ungdom.
Fjellbäcka og Hamburgssund er flott, Orust og Tjörn er flott og rolig, mange små steder.

Lysekill

Nærmere Gøteborg

Fjellbäcka

Mer Fjellbäcka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.