|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Selge bunad, umulig?Jeg har leenge prøvd å selge bunaden min uten hell, er dette rett og slett umulig? Den er såvidt brukt noen timer 2 ganger, så det er ikke akkurat noe slitasje på den heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Hva slags bunad er det, og hvor har du prøvd å selge den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Jeg kjenner flere som har kjøpt brukt bunad, så det kan da ikke være umulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Kjenner en som la ut sin på Finn for ikke lenge siden, og hun fikk solgt den med en gang. Kan det ha noe med prisen å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Har prøvd å legge den ut med bilder både på finn og forskjellige facebook grupper, uten hell.. Det er en Sør-Østerdalsbunad.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Kanskje jeg har for høy pris ja? Skrevet 20000,- for bunaden, bunadsko, sølje og manskettknapper.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Jeg vil tro at noen bunader er vanskeliger å få solgt enn andre - litt etter hvor stort område de favner, hvordan den ser ut, størrelse etc.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Problemet tror jeg er at folk forventer å få tilnærmet samme pris som for en ny, det gjelder vel uansett hva man prøver å selge. F.eks. på finn.no er veldig mye overpriset. Svært få kjøper brukt for å spare 5-10% av nypris, da kjøper man heller nytt.
![]() |
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Sør-østerdalsbunad er dog en av de fineste bunadene jeg vet om - men har ikke så mye som en gen fra området.
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Jeg kjøper aldri brukt med mindre det er til minst halv pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Den er veldig pen, med rød vest.. Jeg har lagt den ut for ca. 6000,- mindre enn fullpris da den knapt er brukt mer enn 5-6 timer. Burde kanskje legge meg enda lengre ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Finn er vanvittig overpriset. Sett den ned til 10 - 15 000 og skoene passer jo ikke nødvendigvis, så tilby dem gratis hvis de passer.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 05-06-12 kl 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??
En bunad som er brukt to ganger tror jeg ikke du trenger å gå ned til halv pris med, ihvertfall. Det er jo noe annet enn vanlige klær. Du får neppe en bil som er brukt to måneder til halv pris heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Jeg er på jakt etter en slik bunad, men finner ikke på finn når jeg søker der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Har du de rette søkeordene? Har du nok bilder og informasjon? Finn.no synes jeg har litt for mye, og så er det vanskelig å finne annonser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Hva er nypris for bunaden og sølvet hver for seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Godt poeng. Og har du lagt annonsen i rett kategori. Det er ikke lurt å selge barnevogn og bunad i samme annonse, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
6000 mindre enn fullpris burde være et ok utgangspunkt, med mindre du regner skoene og annet "ubrukelig" (for kjøper) tilleggsutstyr inn i den prisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Selge bunad, umulig??Men skal man kjøpe noe brukt, er det helt irrelevant om den er brukt to eller tjue ganger, de fleste bunader er veldig godt vedlikeholdt uansett. Jeg har en bunad som mammaen min broderte og sydde selv for 40 år siden, den er brukt uttallige ganger, men den ser ikke noe mer slitt ut enn en som er 5 år gammel.
![]() |
![]() |
|
|