|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelseJeg skal i gang med å strikke dette settet fra pickles: http://www.pickles.no/melkers-barnehagesett/
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelse
Jeg skal også begynne på dette settet og lurer på det samme. Jeg strikker litt stramt og tenkte bare å strikke med pinne 4 i stedet for 3,75, men aner ikke egentlig om det blir stor forskjell.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelseJeg hadde heller valgt den størrelsen du skal ha og gått ned til nærmeste halve pinnestørrelse hvis du strikker løst, evt. enda en halv str, og enten opp en kvart eller ned en kvart hvis du strikker stramt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Carve canem
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelseJeg tenkte det kanskje ble i overkant løst dersom jeg brukte pinne 4, ettersom det står på garnet at det er egnet for pinne 1-3. Vi får håpe det dukker opp noen kloke hoder her som kan veilede oss.
![]() |
![]() |
#5 |
Carve canem
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelse
Ah, ja men da gjør jeg det. Jeg strikker nokså fast til vanlig tror jeg, men det er nok ingen umiddelbar krise om settet blir litt mindre enn oppskriften tilsier.
![]() |
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelseEg ville strikka prøvelapp (evt. begynt på eit erme slik at det ikkje er mykje å rekke opp). Eg må ofte velje høgare pinne enn oppskrifta seier for å få rett størrelse, fordi eg strikker stramt. Andre strikker laust og må gå ne i pinnestr. Så det er lurt å strikke eit lite stykke med garnet, gjerne på ermet eller noko du kan bruke, eller bare ein liten lapp ved sida av. Då måler du kor mange masker du har på 10 cm, og ser om det stemmer med det som står i oppskrifta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Carve canem
![]() Sv: [strikkeutfordring] Når man ikke har rundpinne i kvart størrelsePrøvelapp er for pyser.
![]() |
![]() |
|
|