|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Kringle uten kardemomme? Går det bra?Baker kringle til mannens 40års dag i dag, men oppdager just nu at jeg er tom for kardemomme. Går det greit å sløyfe den? Bør den erstattes med noe annet? Hva i så fall? Kanel?
![]() |
#3 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kringle uten kardemomme? Går det bra?det går helt fint. litt vanilje i er godt.
![]() |
#4 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kringle uten kardemomme? Går det bra?Vanilje? Som i vaniljesukker? Er ikke spesiellt dreven med gjærbakst, men siden det er det aller beste mannen vet om gjør jeg et forsøk i dag.
![]() |
#5 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kringle uten kardemomme? Går det bra?Vaniljesukker er nok eit bra alternativ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kringle uten kardemomme? Går det bra?Forøvrig har jeg begynt å brune smøret til gjærbakst. Bruner smøret, slenger oppi sukker og melk når smøret er gyllenbrunt. Det gir bollene en helt fantastisk karamellaktig undertone. Det smaker ikke karamell av bollene, akkurat, men bare mer, liksom. Anbefales på det sterkeste.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kringle uten kardemomme? Går det bra?
Ikke jeg heller.
I know!
![]() |
|
|