Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Holdbar kake til påskefjellet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 13:39   #1
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holdbar kake til påskefjellet?

Jeg har lyst til å ha med kake på hytta - kriteriene er:
* enkel å lage
* holdbar
* transporterbar

Noen som har gode forslag?

Gammel 02-04-07, 13:42   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holdbar kake til påskefjellet?

Jeg har lagd Brownies for å ha med på fjellet. Den blir bare bedre og bedre (og seigere og seigere) for hver dag!

Ellers er jeg glad i gulrotkake, og den tåler også godt å så noen dager!

Skrik ut om du vil ha oppskrift!

Gammel 02-04-07, 14:56   #3
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Skrik ut om du vil ha oppskrift!

:skrik:

Gammel 02-04-07, 14:57   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brownies-oppskriften på detsoteliv.no er ekstremt god (den som bare heter brownies, under langpannekaker).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:12   #5
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Kanskje ikke den aller kjappeste å lage, men suksessterte holder godt og ser jo veldig påskete ut.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 15:17   #6
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gulrotkake har jeg også god erfaring med - holder seg mange dager, og blir bare bedre og bedre

Gammel 02-04-07, 15:32   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Gulrotkake har jeg også god erfaring med - holder seg mange dager, og blir bare bedre og bedre

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:33   #8
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skriker litt jeg og etter en god Brownies oppskrift

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:18   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Denne synes jeg er god og enkel. Stek den heller for lite enn for mye, så første gang bør du følge godt med på slutten av steketiden.

BROWNIES:

200 gram kokesjokolade
180 gram smør

330 ml hvetemel
500 ml farin

10 ml vanilje (jeg bruker 1 ts vaniljesukker)
4 egg
litt salt (1/2 ts bruker jeg)

Bland mel og sukker i en bolle og tilsett smeltet sjokolade og smør. Når dette er blandet godt tilsettes egg, vanilje og salt. (Slik står det i oppskrifta, men jeg blander vaniljesukker og salt i det tørre).

Has i smurt langpanne og stekes ved ca. 175 grader i ca. 30 minutt.

Jeg har en ganske stor langpanne, så jeg reduserer varmen ned til ca. 160 grader og følger med når det nærmer seg 25 minutter.

Skjærer den opp i passe stykker og har i kakeboks/isboks.

Gammel 02-04-07, 17:25   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Sniker med oppskrifta på ei vidundelig gulrotkake også (siden vi ikke kom oss på fjellet i dag).

GULROTKAKE:

4 egg
2 1/2 dl sukker
3 1/2 dl hvetemel
3 ts kanel
2 ts natron
1/2 ts salt
1 ts vaniljesukker
1 dl olje (en smaksfattig)
4 dl finrevet gulrot

Ostekrem:
125 g Tine Naturell fløteost
125 g melis
1 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til dosis, bland inn tørre ingredienser vekselsvis med olje. Rør inn gulrøttene til slutt.

Jeg bruker en 24 cm springform og steker i ca. 1 time på 180 grader. Denne er en hit hos mannens kollegaer!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.