|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi drar om ei uke og da er knøttet akkurat 4 måneder gammel. Jeg fullammer og han trenger vel ikke så mye tilbehør annet enn bæresele, vogn og bleier. Samt solhatt, solkrem, paracet/termometer.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Jeg har aldri vært på sydentur, verken med eller uten baby, men jeg har vært på shoppingtur med englandsbåten med en fem måneder gammel Leomann. Det gikk i grunnen strålende, og han var med på alt jeg ville. Så lenge man har mat og kos tilgjengelig, så er de med på det meste de små, er min erfaring.
![]() |
![]() |
#3 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?
Fullamma barn treng ikkje tilskot av væske, ei heller i Syden. Amm når barnet virker som det vil ha pupp, er det tørst så blir det ein liten sup og er det svoltent så blir det meir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
Dette er jo helt sant, men jeg vil bare nevne at man kan måtte belage seg på MYE amming altså, så det er jo lettvint å SI dette, men ikke alltid lettvint i praksis. Jeg fullammet en på 5,5 måneder i Thailand i 14 dager iforfjor uten at hun fikk noe annen væske i tillegg, hun var ganske stor også og hadde et bra konsum fra før kan man si. Jeg ammet henne stort sett kontinuerlig gjennom natten i tillegg til stadig vekk på dagen. Den eneste trøsten ved dette var jo at all isen jeg spiste ikke la seg på sidebeina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Jepps, klart det kan bli mykje |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
Jepp, jeg gjorde et helt bevisst valg om å vente altså, og visste hva jeg gikk til, så jeg kunne valgt noe annet- jeg tenkte bare nevne at det fort blir en del melk... Men jeg er enig i at det forskjell på 4 og 5,5 måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi dro på sydenferie med små babyer. Snuppa var 4 måneder og Knerten 6 på deres første ferie.
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi var på Rhodos da minsten var 4 måneder. Han lå i skyggen i bare bleia, og sprelte med bena og gliste.
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi hadde også stor glede av sånn ekstra solskjerm til vogna (savnet det i Thailand, kjøpte det før Kypros ifjor). Vi bestilte den på sånn forhåndsbestilling på flyet så det ventet på oss ombord. Det var virkelig en genial sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Småsøsken får jo med seg mye rart. Jeg var i legoland ca 3 måneder gammel, lillebror var med til legoland som 6-månting.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi har vært i syden med gutta når de var rundt 9 uker. Vi gjorde det vi ville med de små begrensninger man evt har med babyer. De var med oss på bilturer og sånt. Og så lå de under parasollen og koste seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi vari Hellas i fjor da frøkna var to måneder gammel. Hun sov selvsagt mye, men ellers lå hun i skyggen og sprella med beina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi har vært i syden med babyer. Han har ligget på pleid/ solseng i skyggen, badet litt, spist, i tillegg sover de jo mye på dagen. Enten i skyggen i vogna, eller inne på rommet med én av oss. På kvelden sov han i vogna, mens vi var på restaurant. Våknet han, tok vi ham bare opp. Bar ham litt rundt i ergosele. Syden med baby går helt fint. Kos dere!
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Aussie sunshade til vogna er genialt!
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Hvor mye koster en sånn, kokos?
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
250 eller noe deromkring?
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Frøkna var 3 mnd på sin første sydentur. Det ble mye trilleturer, lå i skyggen og sprellet med bena, vi hadde ett lite badebasseng på terrassen hvor vi dyppet henne med jevne mellomrom. Deilig og avslappende.
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Vi har kjøpt inn UV drakt til bading, Har UV trekk til vogna (og vurderer å ta med Aussi skyggen vi har fra storebror). Så tar vi med litt små leker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man egentlig gjøre med en baby i Syden?Isolde: Vi pakket bleier i vognen. Har alltid hatt med to pakker og det har nesten holdt. Husker jeg kjøpte en pakke bleier på Mallorca for over 100,- og det var ikke mer en 10 bleier i den. Da var lillesøster 1,5 år. Var Liberobleier som de hadde i butikken på Sunwing.
![]() |
|
|