Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lofoten kjapt og "rimelig"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 17:14   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lofoten kjapt og "rimelig"?

Vi har plutselig barnevakt i 3-6 dager i begynnelsen av juli.

Det slo meg plutselig at jeg har har veldig lyst til å se Lofoten.

Blir det bare stress å reise dit når man har så kort tid? Jeg ser for meg at vi i så fall tar fly fra Oslo til Bodø. Hvilke alternativer har vi for å komme oss videre? Hurtigruta? Hurtigbåt? Hva anbefaler dere? Bør vi dra til Lofoten og overnatte der? Bør vi bare ta Hurtigruta nordover uten å gjøre stopp? Hvilken flyplass bør vi returnere fra?

Andre tips?

Gammel 11-06-12, 17:37   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lofoten kjapt og "rimelig"?

Alternativer videre fra Bodø er fly til Leknes (20 min), hurtigrute til Stamsund (4 timer) eller Svolvær (8 timer?), eller ferge til Moskenes (4 timer). Jeg ville tatt fly til Leknes, og leid bil derfra. Og leid rorbu i Vest-Lofoten. Jeg elsker Nusfjord, men det er mange flotte plasser å velge i. Reine er også en perle.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:49   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Fly til Bodø og ta hurtigruta til Stamsund. Tar jeg ikke helt feil har nordgående avgang fra Bodø i 3-tida på ettermiddagen. Dere kan ta fly hjem fra Leknes eller Svolvær. Buss dere rundt, bo på vandrerhjem, i rorbu eller i campinghytte. 6 dager er helt sikkert nok, 3 blir kanskje i knappeste laget - da ville jeg isåfall begrenset nedslagsfeltet.

Gammel 11-06-12, 18:43   #4
Pegasus

Pegasus sin avatar

Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Enig i at 3 dager er knapt, 6 dager høres bra ut, da rekker dere å få sett en del. Bussforbindelsene er ikke til å skryte av, og det begrenser hvilke plasser man kan få sett. Men det er selvsagt rimeligere enn å leie bil.
I juli er det forresten ennå midnattsol, perfekt tid å reise på!

Sist redigert av Pegasus : 11-06-12 kl 18:51. Årsak: Rettelse! :)
Gammel 11-06-12, 18:49   #5
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Svolvær har ikke flyplass, vel? Enig i at 3 dager er knapt, iallefall hvis man skal få sett seg litt rundt omkring.

Svolvær har lufthavn, jo. Bare Widerøe-fly som flyr dit dog.
http://www.avinor.no/lufthavn/svolvar

Gammel 11-06-12, 18:52   #6
Pegasus

Pegasus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Svolvær har lufthavn, jo. Bare Widerøe-fly som flyr dit dog.
http://www.avinor.no/lufthavn/svolvar

Beklager feilinfo!

Gammel 11-06-12, 18:57   #7
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Beklager feilinfo!

Veldig glad jeg ikke har trengt å reise dit med fly noen gang dog... Hører rykter om at det er SINNSYKT mye turbulens der uansett vær.

Gammel 11-06-12, 19:08   #8
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Veldig glad jeg ikke har trengt å reise dit med fly noen gang dog... Hører rykter om at det er SINNSYKT mye turbulens der uansett vær.

Neida, Svolvær er ikke noe verre en mange av de andre flyplassene langs kyststripa.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:18   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fly til Bodø, Hurtigbåten via kysten og over til Svolvær. Lei bil og kjør rundt.

Gammel 11-06-12, 19:41   #10
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Fly via Bodø til Leknes eller Svolvær. Lei bil, avtal at de du leier av leverer og henter på flyplassen.

Gammel 11-06-12, 19:55   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke noe mindre lyst til å dra etter å ha lest tipsene deres!

Er det så mye turbulens når man lander på disse flyplassene at det ikke er å anbefale hvis man har et snev av flyskrekk?

Gammel 11-06-12, 20:19   #12
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det så mye turbulens når man lander på disse flyplassene at det ikke er å anbefale hvis man har et snev av flyskrekk?

Det er absolutt ikke alltid turbulens på disse flyplassene nei Det kan være, og er, oftere turbulens på Bodø lufthavn.

Gammel 11-06-12, 21:30   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Neida, har flydd flere ganger via Bodø til Leknes og har hatt fine turer hver gang i juli.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 21:37   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville leid bil i Bodø og kjørt den nye tunnelen og hatt bil tilgjengelig for oppholdet. Da kan dere kjøre hele veien utover øyene, og stoppe akkurat der dere vil.

Gammel 11-06-12, 21:42   #15
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er mange fra Lofoten som nå reiser via Evenes og tar flybuss fra Evenes. Det er i alle fall rimeligere enn å ta Widerøe fra Bodø, og ikke så ille med tid heller etter at Lofast kom. (Tante og onkel som bor på Leknes bruker visst å reise slik.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:40   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg ville leid bil i Bodø og kjørt den nye tunnelen og hatt bil tilgjengelig for oppholdet. Da kan dere kjøre hele veien utover øyene, og stoppe akkurat der dere vil.

Det er en drøy bit fra Bodø og rundt Lofast. Da ville jeg nok heller flydd til Evenes og kjørt derfra.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:42   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville flydd til Bodø, leid bil og tatt ferja til Moskenes med bilen. Da er man fleksi.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:50   #18
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Det er en drøy bit fra Bodø og rundt Lofast. Da ville jeg nok heller flydd til Evenes og kjørt derfra.

Enig. Og nå vet ikke jeg hvor du bor, men hvis du, som meg, bor i Oslo, så går det direktefly til Evenes herfra så flyprisen blir veldig mye rimeligere enn å bytte i Bodø.

Hvis du ønsker å få med deg litt Hurtigrute-opplevelse også, synes jeg det er fint å ta Hurigruta fra Sortland eller Stokmarknes til Svolvær. Da får du med deg turen inn i Trollfjorden, hvis været tillater det da. DET synes jeg er en spektakulær opplevelse i alle fall. Helt rå følelse å stå på dekk å føle at du nesten kan ta i fjellveggen fra båtripa. Og på en såpass liten strekning blir det ikke spesielt dyrt heller, selv om man har med bil.

Gammel 11-06-12, 22:53   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville flydd til Bodø, leid bil og tatt ferja til Moskenes med bilen. Da er man fleksi.

Det skulle jeg også foreslå. Hvis dere velger denne løsningen lønner det seg å bestille plass på ferga. Den kan bli full selv om de visstnok har fått ny ferge der i år.

Gammel 12-06-12, 09:30   #20
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiste ut fra værvarsel en gang for mange år siden, før barn. Tog til Bodø og båt ut til - ?? - helt ytterst i Lofoten. Så syklet vi innover og endte til slutt opp i Svolvær hvor vi tok båt til Bodø igjen. Vi overnattet i telt, men hvor mange netter husker jeg ikke. Det var en fantastisk tur.

Det som nok gjorde mest inntrykk var Bunesstranda i nærheten av Reine. Det må være en av de flotteste strendene jeg har vært på, samt at adkomsten dit også var flott og gjorde hele opplevelsen enda mer spesiell.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.