|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
BilkjøpVi har sett oss ut en bil vi kunne tenke oss å kjøpe hos en forhandler. Er det noe man bør tenke på når man kjøper en bil, som vi bør sjekke? Bilen har vært på service når de fikk den inn og de kommer til å gå over den før vi eventuelt kjøper den.
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BilkjøpBruktbilgaranti er bra, det er sånt man får med når man kjøper bil på bilbutikker og merkeforhandler men om det er feil ved bilen så kan det være vanskelig å få igjennom det du klager på i etterkant. Men uheldig kan alle være, sånt vet man ikke...
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: BilkjøpDu bør ha den til NAF-kontroll el.l. selv om du kjøper via forhandler. Jeg kjøpte bil hos forhandler uten å gjøre det, og det viste seg at den hadde en kollisjonsskade som ble oppdaget tilfeldig i ettertid; den var ikke mulig å se uten å ha bilen på bukk. Hadde jeg fått bilen grundig nok sjekket før kjøpet hadde jeg selvsagt enten ikke kjøpt den eller krevd skaden utbedret før overtakelse. I stedet måtte jeg styre med saken lenge etter, og det endte med at forhandleren og jeg dekket 50 % hver av utgiftene til utbedring - som kom på over 20000 til sammen ... (Jeg er veldig fornøyd med hvordan saken løste seg når det først ble som det ble, altså - de kunne godt ha blånektet å betale noe - men jeg skulle gjerne vært hele greia foruten.)
|
|
|
#4 |
|
Sv: BilkjøpBilen har nettopp blitt EU godkjent. De hadde service på den når de fikk den inn og kommer til å gå over den før vi eventuelt kjøper den.
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Sv: BilkjøpVi har køyrd bilar vi seriøst vurderer å kjøpe, innom NAF for objektiv kontroll. Den eine gongen kjøpte vi etterpå, andre gongen lot vi vere, på grunn av ein feil. Det er verdt pengane, når ein skal gjere ein så stor investering. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bilkjøp
Bilen jeg kjøpte var også nettopp EU-godkjent og forhandleren hadde service på den. Likevel ble ikke skaden oppdaget. En NAF-test er mye mer omfattende og en fin sikkerhet.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilkjøp
Skifte av registerreim er en relativt kostbar greie, så sjekk dette sikkert. Hvilken årsmodell av Sharan er det snakk om? Det var vel noen tidligere modeller av denne som hadde et realtivt hyppig intervall for registerreimsskifte så vidt jeg husker.
|
|
|
#8 |
|
Sv: BilkjøpNaf test notert
|
|
![]() |