|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskTja, hva med å invitere til en engelsk- talende lunsj? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskYou could even make it a fancy dinner. Just say when.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskMin erfaring med å bruke engelsk i jobbsammenheng er at det er så mange ord man ikke har inne. Heldigvis har jeg erfart at det fort blir bedre og at de fleste uansett synes at vi nordmenn er veldig gode i engelsk.
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskIf the palmtree is in, then I'm in too. Fancy dinner it is.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskHmm. Pussig at denne lå øverst her akkurat når jeg ble bedt om å undervise i engelsk neste år. Jeg føler engelsken min er rusten etter lang tids fravær og fikk litt angst. Men det går vel bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskI suggest that you go to the library and find some novels you want to read, and then go home and read them. Much more fun that those language learning materials.
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskI am so in on an English speaking dinner or lunch.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskJeg pleier lese engelske bøker, og føler det hjelper. Jeg snakker mye engelsk i jobbsammenheng og merker at jeg mangler litt høflighetsfraser og sånt, men det blir altså bedre av å lese bøker.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskHusker at jeg ble overrasket over at engelsken min plutselig var så mye bedre etter en preiode uten tv, jeg hadde nemlig hatt radioen på på kveldstid, med BBC |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskYou could also try my approach: Make sure your field of business is so limited that you not only can speak Norwegian all the time - you also never have to introduce yourself. If they haven't heard of you already, they're not important enough to waste time explaining. |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskHowever - if you come across these guys, please do not take their advice. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskM-second. If you hand over the bubbles to me, I will be happy to show my impressing German skills. |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelsk |
![]() |
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskI love, love, love the Modern witch books. A new one is supposed to come out in June!
![]() |
#20 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Trenger å friske opp/lære engelskYep, the modern witch books, and the Witches on parole books too (also very good), while waiting rather much for this June-book to arrive. I even befriended the author on Face Book to see if I could get the date. My Kindle is armed and ready to recieve.
![]() |
|
|