Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Grønnfarge på soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-12, 21:35   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønnfarge på soverom?

.....


Sist redigert av Guava : 22-06-13 kl 18:44.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:39   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Finn en grønn ting; hylle, bok, leke etc med den grønnfargen han har lyst på, og ta den med til butikken. Da får dere blandet til akkurat den fargen dere vil ha Det gjorde vi med den rosa fondveggen på snuppas rom. Det var ingen palettfarger som fristet.

Denne Lack hyllen fra Ikea er fresh i fargen synes jeg, men vet jo ikke om det er en slik farge han ser etter?:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:51   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Her er bilde av fargen på vår hjemmesnekrede seng. Den står på Knertens rom. Jeg liker den fargen godt. Ganske nøytral (Lillemor hadde den sengen tidligere) og lett. Men mulig han vil synes den er for dillete?
Ikke så enkelt å få korrekt gjengivelse av farger, men jeg tror det er sånn høvelig likt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde(43).JPG (85,7 KB, 23 visninger)
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:52   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Jeg digger sånn knæsj grønn og tenker at det blir kult med en sånn vegg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:54   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Knotten har delvis grønt rom. 2 grønne og 2 hvite vegger.
Grønnfargen er fra Butinox Green Room-serien. Tror den het "Lek" eller noe sånnt tåpelig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:55   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg digger sånn knæsj grønn og tenker at det blir kult med en sånn vegg.

Ja, jeg er absolutt enig! Så lenge man ikke maler hele rommet i en slik farge så blir det bare kult! Poden har en skikkelig blå vegg og snuppa en knæsj råssa. Vi hadde jo aldri valgt noe slik, men på et barnerom så foretrekker jeg slike farger fremfor mer duse (såfremt barna liker det da)

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:56   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Jeg malte forresten rommet mitt grønt i barndomsheimen. Den var litt kulere enn den Knerten har. Synes jeg, da. Det var en litt dus grønnfarge som tenderte litt mot brunt. Nydelig farge, men litt mørk. Såpass mørk at jeg neppe hadde vært så ivrig på å male et helt barnerom i den fargen. Men om jeg hadde funnet en lys farge som hadde passet til, så. Fag-fargehandlere (altså ikke Obs! og denslags) pleier å være dyktige på å finne fargekombinasjoner som passer.

Herlighet, her høres det kanskje ut som jeg har et engasjement for interiør. Jeg har ikke det. Men jeg har til en viss grad engasjement for grønt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:15   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Finn en grønn ting; hylle, bok, leke etc med den grønnfargen han har lyst på, og ta den med til butikken. Da får dere blandet til akkurat den fargen dere vil ha Det gjorde vi med den rosa fondveggen på snuppas rom. Det var ingen palettfarger som fristet.

Denne Lack hyllen fra Ikea er fresh i fargen synes jeg, men vet jo ikke om det er en slik farge han ser etter?:

Eldste har valgt omtrent den fargen på den ene veggen på rommet sitt. Han ville ha hele rommet, men det fikk han ikke. Han har ikke flyttet inn på rommet enda, så jeg vet ikke hvordan det blir. Men det ser kult ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:34   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Sånn skikkelig gressgrønn er det kuleste. Mal de andre tre veggene hvite. Ha en stol, lampe, puter Evt seng etc i samme grønnfarge. Legg til noen få skikkelig solgule elementer. Feks lampe etc. Blir suverent! Jeg fikk faktisk lyst å male guttungens rom nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:41   #10
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Jeg er ikke så veldig glad i de skarpeste grønnfargene, men f.eks disse liker jeg:





Og marsh green og olive green fra dette fargekartet:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:42   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Se på den brosjyren til butinox med barnerom. Vi har hatt en knallgrønn vegg på et rom tidligere, og jeg synes det ble kjempefint. Men det må ikke være en traust grønnfarge, må være litt sprek. Og en vegg tror jeg holder.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:42   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Gutta hadde en nydelig grønnfarge på rommet sitt i blokka vi bodde i før.
Må google litt for å finne ut hvilken det var.
Fant: Empire (Jotun, kode 1212 G77Y)
Den ser ikke så grønn ut egentlig, men det er en fin dus grønnfarge.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 15-06-12 kl 22:55.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:43   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Når jeg dro med meg eldste for å velge grønnfarge til rommet hans, så var planen en LYS grønnfarge. Sånn ble det altså ikke, ungen fikk siste ordet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:48   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes kanskje leaf green i kartet over virket fin.

Enig, den var fin. Selv om fargene jeg umiddelbart faller for er mer brunaktige, så er jeg enig i at den er frisk og fin til et barnerom. Og litt mer nedtonet enn de typisk gress-grønne fargene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:50   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Fra IKEA:


Andre inspirasjonsbilder ifht. grønnfarger:








__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:03   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Fnatten: Her er jeg synes det er supert med ordentlige fargehandlere. De kan fortelle hva som passer og ikke passer, og de har som regel prøver slik at du kan se farger opp mot hverandre og ta en beslutning ut fra et litt bedre grunnlag enn et fargekart.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:12   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Ååååå, eeeelsket fargekomboen på den skuffeseksjonen på bilde nr. 3 som Irma la ut Deliciously refreshing

Hm, kanskje jeg må til på babyrommet Det er heeelt hvitt (chi), og han burde jo få en fondvegg som søsknene synes jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:12   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Yngste her har ca. denne grønnfargen på kortveggen som man ser rett på når man ser inn i rommet:


Ellers så har han masse i forskjellige grønn toner:




Og gardiner:

Vi har malt med hvitfargen Chi på de andre veggene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:14   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Jeg ville ha kjørt resten av rommet i en hvit eller en helt lys grånyanse som står godt til fargen.

Jeg tror det kunne blitt kult med en vegg i litt fresh lysegrønn, møbler i hvitt og noen hyller evt. stol med litt mørkere grønnfarge. Evt. spe på med noen farger som bryter litt av i tillegg (puter eller bilder, f.eks) - f.eks rødt, orange eller blått. Expedit med dører i grønt synes jeg er kul. (Men nå vet jeg ikke om dere har alle møbler dere skal bruke fra før, jeg bare idémyldrer litt.)







__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:15   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnfarge på soverom?

Guttemammis: Har den grønnfargen en kode eller er den blandet ut fra noe annet?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no