Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Burde vi ha med bilstol til Lefkas, Hellas?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 23:24   #1
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Burde vi ha med bilstol til Lefkas, Hellas?

Vi skal reise til Lefkas på mandag, og skal leie bil i 2 uker. Vi skal leie hus, så vi må ha bil for å handle mat og til noen utflukter.
Vi har ei jente på 13 mnd og en gutt som er 2 år. Så burde vi ha med bilstol til begge?

Vi skal mellomlande i Oslo, å må sjekke inn på nytt der med bagasjen. Så jeg er litt usikker på om vi klarer å få med oss alt sammen. Men det er kanskje for mye å håpe på at de har bakovervent bilstol til en 2åring?

Og hvis vi skal ha med to bilstoler, hvordan bør vi pakke dem? Vi har maxi-cosi babystol og belogic. Jeg har prampack, men skal enten ha med emmaljunga citycross og quinn zapp eller MB søskenvogn.

Hva anbefaler dere å ha med?
Tenker vi kan kanskje ha citycrossen og minste bilstolen i prampacken?
Gleder meg kjempemye til late dager ved bassenget, men akkurat det styret med bilstoler synes jeg er så vanskelig.

Takker for alle svar!

Gammel 16-06-12, 23:27   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ha med bilstol til Lefkas, hellas?

Min erfaring fra greske øyer tilsier at de har godt med skikkelige babystoler, men at bakovervendte stoler for de over 13 kilo er helt fremmed.

Gammel 16-06-12, 23:31   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Min erfaring med å leie bilstoler tilsier at ingen utenfor Norge, og mange innad i Norge, ikke skjønner hva man mener når man ønsker å leie bakovervendt. Vi har derfor kjøpt en Britax TWE som vi har med oss når vi reiser. Du kan jo ta en telefon til selskapet dere skal leie bil fra å høre om de kan gi deg navn på bilstolene de har til leie så kan du sjekke selv hva slags seter det er snakk om.

MaxiCosien er grei å ha med seg så den ville jeg i hvertfall tatt med. Jeg aner ikke hvordan belogic er, men ville nok prøvd å ta med noe bakovervendt til 2-åringen også, selv om det er pes å dra med så mye bagasje.

Gammel 16-06-12, 23:33   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror IKKE du kan forvente ordentlig bilsikring nei! Ta med!
Har kjørt en del på Lefkas, og det går hrlt fint, men vi har bare kjørt med store unger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:36   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min erfaring fra greske øyer tilsier at de har godt med skikkelige babystoler, men at bakovervendte stoler for de over 13 kilo er helt fremmed.

Vi har samme erfaring fra Italia.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:44   #6
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Så hvis vi skal ha med en bilstol, burde vi absolutt ha med te 2 åringen?
Men hvordan pakker vi inn den? Går vel ikke an å ha både citycross og bilstolen inne i prampacken?

Gammel 16-06-12, 23:48   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mylady, her.

Så hvis vi skal ha med en bilstol, burde vi absolutt ha med te 2 åringen?
Men hvordan pakker vi inn den? Går vel ikke an å ha både citycross og bilstolen inne i prampacken?

Jeg vet ikke noe om dette, dessverre. Mrn jeg ville nok tatt med. Forøvrig er det en lett øy å kjøre på, og det er lite trafikk. Hvor bor dere? Nidri?

Gammel 16-06-12, 23:53   #8
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Godt å høre at det ikke er så mye trafikk, har hørt at de kjører ganske så fort i Hellas. Vi skal bo i Spanochori, tror det er en liten landby inne på øya. Ca 10 min unna Lefkas. Tenkte på Nidri og andre plasser mot kysten, men dette huset var så fint, det har til og med eget barnebasseng.

Og det virket som vi måtte ha bil uansett hvor vi bodde, så da valgte vi det fineste huset.

Gammel 16-06-12, 23:58   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sikkert fint der! Husker ikke hvor det er i farten. Garantert lite trafikk. Det er knapt en bil oppi fjellene. Få med dere Porto Katsiki. :-) Nidri er ingebting. Men det er kjekt å leie båt der. 300 kr for en 45-hester en hel dag, og en nydelig skjærgård der man finner egne strender.

Grekere kjører fint. Det er verre med italienere!

Gammel 17-06-12, 00:06   #10
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Porto Katsiki er notert! Hva er det forresten? Spørs om jeg må lese litt mer om hva vi kan gjøre der. Til nå har jeg bare sett etter hus.

Tusen takk for tips!

Gammel 17-06-12, 00:35   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mylady, her.

Porto Katsiki er notert! Hva er det forresten? Spørs om jeg må lese litt mer om hva vi kan gjøre der. Til nå har jeg bare sett etter hus.

Tusen takk for tips!

Si fra hvis du vil ha flere.

Porto Katsiki er en nydelig strand!

Gammel 17-06-12, 00:45   #12
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Sv: Burde vi ha med bilstol til Lefkas, Hellas?

Det høres herlig ut!
Ja gjerne, bring'em on.

Gammel 17-06-12, 08:37   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ringt utleiekontoret og bedt de holde av to stoler til deg i riktig klasse. Kanskje et MMS fra utleier? Jeg fikk stol som kunne monteres bakovervent hos Europcar Tenerife, ellers har vi ikke sett det på Mallorca eller i Italia.

Gammel 17-06-12, 23:21   #14
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

mylady er litt kul
Standard

Jeg var inne på siden til eurocar, å de hadde bakovervendte seter. Jeg sendet mail, men de har ikke svart. Så jeg bestilte airshell, men på værnes er det vist ikke å mulig å hente dem før kl 08.00, veldig dumt når vi drar 06.30.

Er det noen annen måte å pakke inn bilstolen på?

Gammel 18-06-12, 00:09   #15
Villavest
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2012
Villavest har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vil tro du får to bilstoler i en prampack (uten vogn)? Evt kjøpe bobbleplast kanskje?

Villavest er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.