Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kva må eg ha med til ungane til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 22:22   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kva må eg ha med til ungane til syden?

Eg skal ha med ungane til syden for første gang og vi blir borte ei veke. Men kor mykje må eg egentlig ha med? På dagtid går en vel stort sett i badebukse/bikini? Vi skal bo på et stort anlegg der vi har alt. Er joggesko viktig eller er det nok med sandalar/crocs?

Kor mykje treng eg til ei jålete jente på 7 år som like pynte seg og har en tendens til å rote litt på seg og til en gut på 10 som hverken rote på seg eller er opptatt av jåleri men komfort?

Gammel 17-06-12, 22:26   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kva må eg ha med til ungane til syden?

Min erfaring er at om vi har gode sandaler, så brukes i joggesko. Vi har da altså med gode sandaler til tur og gåing, og lettere "kjippere" til bading.
Og så kommer klesmengden an på vaskemulighet. Kan dere vaske?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:26   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hva betyr å rote på seg?

Gammel 17-06-12, 22:28   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har aldri med joggesko, det hadde jeg droppet. Crocks og sandaler holder lenge.

Når det gjelder klær, så hadde jeg tatt med 4-5 t-skjorter, og 2-3 shortser/kjoler/skjørt. Langbukser eller lange gensere trenger du ikke, det har vi aldri med.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:28   #5
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier alltid reise i joggesko, det blir fort litt trakking på flyplasser. Ellers holder det med sandaler og, eller crocs. På dagtid blir det som regel bare bading, 2 sett badetøy er greit.

Til jente slenger du med noen sommerkjoler, et par t-skjorter og shorts. Litt flere t-skjorter/singleter til guttungen. Det går mindre klær enn man tror (eller jeg pakker kanskje mer med enn jeg tror....).

Kjøp rikelig med solkrem, kanskje uv-trøyen til ungene, om de finner seg i å bruke det. Tar av for mye solstråling, spesielt mitt på dagen.

Caps/solhatt er også lurt.

God tur!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:28   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et skift pr. kveld? Det måtte jeg ha da de var yngre, men nå klarer eldste seg nok med mindre ihvertfall. Yngste min må nok ha en ny tskjorte hver kveld for han er en gris.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:28   #7
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva betyr å rote på seg?

Søle.

Gammel 17-06-12, 22:29   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å reise med joggesko, men brukser de jo kun på flyet, så det er nok unødvendig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:33   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da droppe eg joggesko. Å rote på seg er å søle ja. Ho har fortsatt matspisingsvaner som en treåring, så ho treng nok fort overdel-skift kvar kveld.

Vi har ingen vaskemulighet. Cardigan/hettejakke tenkte eg ta med til reisa. Vi lande rundt midnatt heime på Gardermoen. Ane meg at det fort er litt kjølig da med trøtte barn.

4-5 tskjorter, tre shortsar, to sett badetøy til storebror ser eg er passe da? Og til frøken fryd tre kjoler, tre shortsar og fire-fem tskjorter? Og så skal ho vel ha sju par sko kjenne eg henne rett. Skal tru kven ho er lik?

Gammel 17-06-12, 22:34   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har aldri med sko til barna, bare sandaler. Sko er altfor varmt, og selv har jeg bare med treningssko.

Eg har alltid tre par sko med på tur, sandalar, joggesko til trening og et par høghæla til kveldsbruk. Men ungane skal vel ikkje trene.

Gammel 17-06-12, 22:37   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg var en uke med gutta mine i fjor på et Blue village anlegg, vi gikk stort
sett i badklær hele dagen og byttet bare til tørre badklær til lunsj og slang
på gutta en t-skjorte og en strandkjole e.l. på meg selv.
På kvelden hadde de shorts og t-skjorte, hadde med ca et skift til hver
kveld og to tre badeshortser til hver av dem.
Selv hadde jeg med et par kjoler og et par skjørt og noen topper(ca 4-5 stk.), dette er jo tøy som veier lite og tar minimal plass.
Vi hadde en veldig stor koffert og en mindre, den store til tøy og toalettsaker og den mindre til badeleker og sko o.l.,
gutta var kjempeflinke til å ta den ene kofferten.
De hadde skolesekker til håndbagasje, greit å ha håndbagasjen på ryggen så man har
hendene frie, jeg hadde også sekk og en liten reise"veske"/lomme med snor som jeg
hadde billetter og pass i, rundt halsen(liiivredd for å miste dette).

Gutta mine nektet å bruke sandaler, så de gikk kun i crocs og de brukte aldri sokker utenom på flyet.

Det hender jo også at man kjøper noe på reisemålet, så man MÅ ikke ha stappet koffert på vei ned.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:41   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Eg skal ha en stor koffert og en liten trillekoffert dei kan dele på å trille. I tillegg skal dei ha kvar sin liten sekk på flyet er planen med pad, pod og ds.

Håper vi får en flott tur, eg er litt spent. Vi skal reise sammen med kjæresten og hans to barn men det er veldig tilrettelagt. Stor leilighet med mange soverom og all inclusive.

Gammel 17-06-12, 22:44   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det høres ut som en god plan, men jeg hadde tatt med en t-skjorte per dag til gutten også. Selv om han ikke søler er det varmt og man blir svett, det er solkrem som setter seg litt på klærne, og når dere ikke har vaskemuligheter er det godt å ha litt å gå på.

Gammel 17-06-12, 22:52   #14
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om man ikke har vaskemuligheter har man jo mulighet til å skylle opp noen plagg i vasken. Synes alltid det er greit å ha med et par småpakker Bio-tex i kofferten, sånn i tilfelle ullfille, liksom.

Gammel 17-06-12, 22:55   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt ett skift til hver kveld til begge.

Er det et anlegg? Det pleier være fellesvaskeri.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:03   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og skulle man gå tom for singleter/t-skjorter så er det sikkert et eller annet å få kjøpt også

Mine reiser stort sett i capribukse, t-skjorte og en tynn cardigan eller hettejakke. Jakken er god å ha på flyet, men blir sjelden brukt utenom reisen.

God tur!

Gammel 17-06-12, 23:50   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg ville tatt med et par kortermede skjorter til gutten din til bruk på kvelden på restaurant.
God tur, det høres koselig ut

Gammel 18-06-12, 09:45   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Korterma skjorter ja, det var et godt råd, han like pynte seg litt på kvelden.

Men en anna ting, eg bruke alltid pynte meg når vi går ut og spise på kveldane. Men no skal vi som sagt ha AI og kjem til å bruke det mesteparten av tida. Er det like høg pyntefaktor der?

Gammel 18-06-12, 09:56   #19
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Korterma skjorter ja, det var et godt råd, han like pynte seg litt på kvelden.

Men en anna ting, eg bruke alltid pynte meg når vi går ut og spise på kveldane. Men no skal vi som sagt ha AI og kjem til å bruke det mesteparten av tida. Er det like høg pyntefaktor der?

Klart du skal pynte deg likevel!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:19   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Ja, eg pynte jo meg, kan jo ikkje gå i hudfarga capri! Men eg treng kanskje ikkje ny kjole kvar kveld.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.