|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdJeg har ferie med barna uke 33 og har lyst til å overraske dem med reise til Legoland, som de ønsker seg veldig.
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdVi bodde på LaLandia og likte det veldig godt. Vi tok fly til Billund og ti min med taxi frå flyplassen til huset. Gåavstand derfrå til Legoland. Eg reiste sammen med eksmannen min og da funka dette supert.
![]() |
![]() |
#3 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdIfht å besøke Legoland anbefaler jeg å gå en dag det er dårlig vær.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdI fjor så hadde Lalandia tilbud i uke 33 når vi dro dit, men har sjekket i år og det har dem ikke lenger. De har skjønt at nordmenn har skoleferie lenger dessverre. Men Lalandia som ligger rett ved Legoland er supert å bo, og selv om feriehusene kan virke dyre så er det inkludert både badeland og lekeland. Bare badelandet koster det 1000,- å komme inn for en familie som oss. Lørdager er forøvrig gode dager i Legoland, for da er det husbyttedag i mesteparten av feriehusene som ikke ligger rett ved Legoland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdJeg sjekket faktisk priser på overnatting i dag. Campingplassen i Billund og Zleep hotell Billund var de rimeligste, men campinghytte er selvsagt det rimeligste.
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdJeg tenker forresten å ta en helg med mine barn. Fly ned fredag og hjem søndag. Du finner rimelige billetter med Norwegian.
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdJeg anbefaler også Lalandia, vi stortrivdes der i fjor sommer.
![]() |
#8 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdSlutter meg til rekken: vi var der i høstferien i fjor: 2 dager i Legoland, 1 dag på badelandet i Lalandia. Bodde på Lalandia, og fløy ned. Veldig greit.
![]() |
#9 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdVandrehjemmene i Danmark er utrolig bra og rimelige. Det ligger et rett ved Givskud Zoo som er helt ok hvis du kjører bil (ca 20 km fra Legoland): http://www.legolandholidays.dk/overn.../1038-LT24.htm. Her kan du få kjøpt todagersbiletter til Legoland, og med overnatting på vandrehjemmet blir ikke det mer enn et par tusen kroner. Man må dog ha med eller leie sengetøy.
![]() |
#10 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdJa, og er du OBOS-medlem, får du en gratis barnebillett pr. betalende voksen, forresten.
![]() |
#11 |
Stiv
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og opphold
Akkurat det jeg tenkte å si. Vi trasket i kø på den eneste godværsdagen, og overhørte nordmenn som var strålende fornøyd med å hatt på seg regnbukse og omtrent vært alene i parken dagen før.
![]() |
![]() |
#12 |
Trøtt
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdVi var i Lalandia i fjor, og jeg har bare positive ting å si om det. I forhold til en økonomisk ferie så er ikke Lalandia det billigste, men siden du har gratis inngang i badeland og lekeland og du har flott kjøkken med svært gode muligheter for selvhusholdning så syns jeg ikke totalen blir så ille. Legg til noen gratisbilletter for barn på Legoland (de finnes overalt) og billig dag to billett for voksne så blir summen helt ok.
![]() |
#13 |
Ferdiglada
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdSkal eg tilbake til Legoland skal eg definitivt bo på Lalandia!
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdEt tips er at det blir mye billigere å reise til Lalandia i den norske høstferien. Da har ikke danskene høstferie og de har tilbudene bo 3 netter og betal for 2 eller bo 5 netter og betal for 3 i feriehusene sine. Legoland i høstferien er også rimelig køfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdVi var der midt i fellesferien, knallfint vær, helt perfekt for parkgåing. Opplevde IKKE trengsel og lange køer
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdHøstferien frister! Men det er vel ingen direkte fly til Billund fra Stavanger?
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdVi var der i påsken og bodde på Lalandia, det var flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdDet lønner seg forresten å komme umiddelbart når de åpner og gå rett til den innerste delen av parken og begynne der, for så å jobbe seg utover. De fleste andre gjør det omvendt |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Legoland uke 33, ønsker tips og råd til reise og oppholdHvis du kjøper sånn pose med kanelsnurrer nå, er det gratisbillett til Legoland på.
![]() |
|
|