Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Garnvalg fanajakke

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 16:56   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Garnvalg fanajakke

Jeg har planer om å strikke meg en fanajakke, prøve iallefall.

Jeg har Norsk Strikk boka, og det er det en grei oppskrift, og størrelsen er passe også.

MEN, den er strikket i Sisu. Jeg HATER sisu garnet.

Hvilket garn kan jeg bytte ut sisu med? Er vel rundt 160 meter på et nøste med Sisu..

Og nå fant jeg fanagenser med rund sal på Ravelry, og heller vel litt til at det kanskje blir det...

Beste hadde vært om jeg hadde funnet jakke med rund sal, for jeg vil helst ha jakke, og jeg vil helst ikke sy i ermer..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 17:00   #2
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garnvalg fanajakke

.

Det er denne med rundfelling, og jeg ser at størrelsene passer der også uten at jeg trenger å fikse og trikse.

Men hvordan går jeg frem for å få jakke istedet for genser? Holder det å strikke klippekant? Og hvordan gjør man egentlig det? *aldri gjort før*

Men denne skal også strikkes i sisu. jeg vil virkelig ikke strikke i sisu.

Lillesøster 09
Gammel 26-06-12, 17:02   #3
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hva er meter pr 50-gram på Sisu?

Gammel 26-06-12, 17:03   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på om MorAase garnet og Smart (Sandnes) er likt.

Gammel 26-06-12, 17:04   #5
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Hva er meter pr 50-gram på Sisu?

175 m per 50 gram.

Smart er vel mye tykkere?

Lillesøster 09
Gammel 26-06-12, 17:04   #6
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Smart er 100 gram.

Lillesøster 09
Gammel 26-06-12, 17:14   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Min er strikket med viking sport.

Til ungene har jeg strikket mariustunika og byttet ut sisu med alpakka.

Gammel 26-06-12, 17:18   #8
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Ja, jeg tenkte på alpakka. Mariustunikaen min er jo i alpakka, den er ikke så dum.

Men det ser ut som om jeg må bruke alpakka mini..

Lillesøster 09
Gammel 26-06-12, 17:18   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte vanlig sandnes alpakka. Med min strikkefasthet (ganske normal tror jeg) Ble den passe til jentungen min.

Gammel 26-06-12, 17:34   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amylin har brukt Drops alpakka:http://a-mylin.blogspot.no/2012/03/f...amnsteret.html og Shetland Soft, frå Malsen og mor: http://a-mylin.blogspot.no/2012/03/fana-light.html.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:30   #11
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei fysj, Sisu er djevelens verk
Du skal ikke "ganske enkelt" finne deg en annen oppskrift da, som er på jakke istedet? Så slipper du å tenke så fælt...

Fargevalg: jeg synes den Mariusgenseren i Kauni som ligger i en annen tråd her er så fin, denne hadde jo også vært kul med fargesjatteringer!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 11:31   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor liker dere ikke sisu?

Gammel 29-06-12, 12:03   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sisu og jeg er ikke venner rett og slett
Jeg syntes det var syntetisk i "følelsen", det var litt stivt, det ville slett ikke rette seg etter strikkefastheten uansett hvor ned jeg gikk på pinnestørrelsen, og resultatet ble ujevnt selv om jeg vanligvis strikker veldig jevnt når det bare er glattstrikk. Jeg og Sisu en dårlig match

Sist redigert av m^2 : 29-06-12 kl 12:08.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 12:07   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knøtteliten fikk en i mini-alpakkaen til Sandnes. Ble myk og god, men er et herk å strikke i følge bestemor på 87.

Gammel 29-06-12, 14:41   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg endte opp med hverdagsalpakka.

Jeg fant denne oppskriften pga det er rundfelling, jeg hater å montere ermer nesten like mye som jeg hater sisu.

Jeg liker ikke sisu av de samme grunnene som m^2

Lillesøster 09
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.