Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Fake Nokia-lader?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 20:58   #1
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fake Nokia-lader?

I går skulle jeg kjøpe en ekstra lader til telefonen min, da jeg glemte den ene jeg har hos foreldrene mine.
Jeg gikk inn i en kjedebutikk, og ba om å få en passende lader.
Det var tydeligvis en ganske uerfaren som ekspederte meg, men sjefen sto ved siden. Den uerfarne begynte å se etter en passende blant de som hang en og en på stativ. Da sier sjefen hans "ta en fra den esken der".
En pappeske full i ladere, uten noen form for emballasje, bare en strikk som samlet ledningen. Den kostet også 299,-. Synes det var en stiv pris, men jeg har ingenting og sammenlikne med.
På kvitteringen sto det Nokia billader, så jeg får prøve å gå tilbake igjen og få riktig varebeskrivelse på kvitteringen.
Jeg fikk min gamle lader i posten i dag av mine foreldre, jeg prøvde å sammenlikne de to laderne litt.
Den antatte ekte laderen veide 52 gram, mens den antatte fake veide 62 gram. Litt forskjellig hvor de respektive symbolene sto oppført, og støpslet virker litt annerledes, den ene er mer rett, mens den andre går litt innover.

Hvordan bør jeg gripe saken fatt?
Viser det seg at dette er et fake-produkt akter jeg å forfølge saken, det er i tilfelle økonomisk kriminalitet satt i system.
Jeg akter ikke å betale 299,- for en lader som kanskje sjefen har importert på siden for en slikk og ingenting.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:02   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Er den riktig merket og sånn ?
Merkelig at det er tyngdeforskjell- tyder jo på at det er noe muffins.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:10   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Det er flere symboler på den antatt fake, og kantene er ikke så avrundet som den ekte. Mange små detaljer som skiller de to.

Jeg jobber med fakeprodukter på jobben, så skal jammen bruke lesedagen min i morgen til å reise sporensstreks dit og høre med ekspertgruppen der.

Begynner virkelig å tro jeg har blitt lurt.....

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:16   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Hørtes litt mystisk ut det der ja.
Du må oppdatere oss på hvordan det går!

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:09   #5
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

I dag har jeg vært hos en av advokatene til Nokia, en riktig så hyggelig en.
Jeg ringte kundeservice til Nokia i dag morges, de ba meg kontakte butikken og heve kjøpet... Javel? Trodde de var interessert i å følge opp saken, men neppe denne utbrente madammen her.
Fikk av mine kollegaer telefonnummeret til Nokias advokat som har med beskyttelse av varemerket som arbeidsområde. Klokken 1430 i dag, var jeg på hans kontor, han knipset bilder av laderen, takket så mye for min hjelp, og lovte å gi tilbakemelding så snart han vet noe mer, så nå sitter jeg og venter spent på svar.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:31   #6
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Dette er litt interessant for meg.


Sto det ikke NOKIA på den antatte fake laderen???

Jeg vet nemlig at vi i min butikk selger to typer reiseladere, en original og en uoriginal. Men det finnes også to typer fra Nokia, èn som følger med telefonen i esken når man kjøper ny telefon, og èn som man selger til dem som av en eller annen grunn trenger en lader uten om den de fikk med.
Disse to er heller ikke identiske....

Kan jeg søprre deg om hva slags telefon du har?

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:32   #7
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Må bare legge til at vi opplyser kunden om at den ene ikke er original, og at den er 100 kroner billgere enn originalen.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:04   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Dette er litt interessant for meg.


Sto det ikke NOKIA på den antatte fake laderen???

Jeg vet nemlig at vi i min butikk selger to typer reiseladere, en original og en uoriginal. Men det finnes også to typer fra Nokia, èn som følger med telefonen i esken når man kjøper ny telefon, og èn som man selger til dem som av en eller annen grunn trenger en lader uten om den de fikk med.
Disse to er heller ikke identiske....

Kan jeg søprre deg om hva slags telefon du har?

Ja det står Nokia på den antatt fake. Jeg har Nokia 6101 mener jeg, sånn klapptelefon.

Er det er vel neppe Nokia som forhandler den uoriginale?

*venterspentpåtilbakemelding*

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:23   #9
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Det er ikke Nokia som forhandler den uoriginale, nei.
Den kan komme fra Biltema, MTU , tCom osv , men de er tydelig merket med deres eget produsentnavn.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:35   #10
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Slike ladere kan jo og være farlige mener jeg... følger spent med i tråden videre...

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:58   #11
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Det er ikke Nokia som forhandler den uoriginale, nei.
Den kan komme fra Biltema, MTU , tCom osv , men de er tydelig merket med deres eget produsentnavn.


Ok, ja da blir det noe annet ja, denne jeg har er jo tydelig merket med Nokia sitt varemerke. Venter spent på tilbakemelding fra advokaten, ringer han ikke i morgen, ringer jeg han på fredag. *utålmodig*

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:30   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Jeg er mest imponert over at du gjør så mye bare på grunn av en ladder liksom... Det hadde ikke jeg hatt overskudd til hvertfall. Men all honør til deg Cascaye.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 18:09   #13
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fake Nokia-lader?

Da har jeg fått svaret, og den skal være ekte. Nok et bevis på at jeg er paranoid light.
Advokaten kom med en lang avhandling om hvordan Nokia produkter blir sendt til Saudi-Arabia, for deretter at produktene tas ut av emballasjen. Orginal emballasje brukes til å emballere fake Nokia produkter. De orginale produktene selges ofte uemballert i større kvanta. Dette kan være grunnen til at jeg fikk en uemballert lader.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no