|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Hvor mye penger på ferie?Hvor mye penger tenker dere går med til en 2 ukers sydentur tror dere? Vi har leilighet, uten mat. Tenkte å lage egen frokost og lunsj, og heller spise middag/kvelds ute.
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger på ferie?Max.500 dagen kanskje? Da skal dere leve greit. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?500 kr om dagen syns jeg høres lite ut på to voksne og ett bar på GC. Jeg ville nok regnet minst 10 000 totalt.
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvor mye penger på ferie?Jeg fikk ikke med meg at det var en mor også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor mye penger på ferie?Jeg ville i utgangspunktet regnet 1000 kroner om dagen, men med alle middager ute, flere utflukter og shopping tror jeg det kanskje vil bli litt snaut? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Så mye som du har råd til - enkelt og greit.
|
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi regner somregel 1.500,- pr dag i mat, drikke, is og snacks + det man evt skal shoppe utenom. Nå er vi 2 voksne og 2 barn, men barna spiser "voksen"-mat.
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Jeg ikke satt opp noe budsjett for ferien. Hehe.
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvor mye penger på ferie?Men moren din betaler vel for seg selv? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Da er det lurt å sette opp et budsjett, noen dager lager dere all mat hjemme, andre dager setter du av penger til utflukt etc. Og bestem deg for en makssum hver dag, ellers kommer du ikke til å ha penger igjen når du kommer hjem, om du er lik meg ... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi har klart å bruke 5000 inkludert reise og opphold for to voksne ei veke, og vi har klart å bruke 15000 i tillegg til reise og opphold, same to voksne og ei veke... Så det kjem heilt an på kor mykje du planlegg å bruke, trur eg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?
Ja det gjør hun. Og kjenner jeg henne rett vil hun gjerne betale endel av maten, men jeg vil ikke regne med det.
|
|
|
#18 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Det er lurt å ta med niste når dere skal i palmitos parken. Maten der inne er overpriset.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi er en familie på 4 som regner 1000 kr dagen + -. Vi kan lett knipe det lavere om vi vil, eller har alle måltider inne. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Stiv
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Styr også unna supermercadoen på hotellet om du kan, bruk litt tid på å lete opp større butikker hvor også de lokale handler. Hotellbutikkene er ofte svært overpriset.
|
|
![]() |
|
|