Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sandefjord

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-12, 20:58   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sandefjord

Vi reiser til Sandefjord på fredag, og blir i 9 dager. Mazungen skal delta på sin første Landsturnering i sjakk. Turneringen avholdes på den videregående skolen, mens vi er innkvartert på andre siden av sentrum. Dette er først og fremst for morro skyld, så noen "6 timers partier" forventer vi ikke fra den unge damen. Regner med jeg ender opp med henne og venninner mens foreldre venter på eldre barn, eller feller som spiller fortsatt.

Er det noen som er lokalkjent og kan komme med anbefalinger om hva vi kan eller bør gjøre når dagens sjakkrunde er over? Den lokale klubben nevner Bugårdsåarken og sommerskøytebane. Vil det si at vi bør ha med skøyter og hjelm?

Hva med spisesteder, noen anbefalinger? Ellers noe jeg bør vite?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 21:22   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sandefjord

Er ikke lokalkjent på noen som helst måte, men jeg har tilbragt noen dager med barn i byen. Utrolig koselig der.

Vi oppsøkte:
Anders Jahres Villa, et kjempeflott hage/parkanlegg. Det var hyggelig for både liten og stor. (fant salamander i vannet, ganske mange av de også )
http://www.visitnorway.com/no/Product/?pid=130035

Og hvalfangstmuseet var også stor suksess
http://www.visitnorway.com/no/Product/?pid=95593

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 22:22   #3
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sentrum er fint.
Parken, hvalfangstmonumentet, museet.
Av spisesteder: Smak, Geir Skeie sin fiskeresturang på brygga, en asiatisk som ligger ved politistasjonen.
Kan dere disponere bil?
Høyt og lavt er en times tid unna, og veldig gøy.
Metro lekeland ligger ikke langt fra den videregående skolen.
I bugårsparken finner man også den kommunale svømmehallen.
Også er sandefjord en fin shopping by.

Også bor det mange koselige Fpere i sandefjord og omegn....

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 23:00   #4
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi kjører så bil har vi de fleste dagene. Skal mannen på tur så finner vi nok mange andre med bil. De aller fleste kjører vel. Noe usikkert med fly neste helg.

Jeg må prøve å få til en fellesmiddag med de andre fra Barteland en dag, men da må jeg se på programmet for det er mye som skjer på kveldstid også.

Gammel 30-06-12, 23:06   #5
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

S

Også bor det mange koselige Fpere i sandefjord og omegn....

Det høres jo forlokkende ut, men det er vel ferietid der også. Jeg har jo møtt noen i Tønsberg tidligere, tror jeg da, det er vel noe forumoverlapp.

Mazungen skal jo spille turnering så jeg er ikke så mobil på egen hånd, og etter turnering så tror jeg at det skal litt til å rive henne vekk fra venninner. Men venninnene har jo også foreldre, så jeg kunne lokkes vekk om noen faktisk vil treffe meg.

Gammel 01-07-12, 00:53   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandefjord er jo ikke langt unna!

Gammel 01-07-12, 10:56   #7
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Denne siden: http://www.visitsandefjord.com/

Men høyt og lavt er altså veldig morro.
Metro Lekeland på en gråværsdag.
Ellers er det jo utallige strender å velge mellom.
Det er kort tur til Stavern, med alle aktivitetene som er der om sommeren. http://www.visitstavern.no/

Og gjen, shopping er altså veldig bra i Sandefjord.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 11:01   #8
Maz
Pauset

Standard

Nå ble jeg nesten lei meg, var inne på visit Stavern og det var jo det opplegget rundt Tordenskjold på lørdag 7. Men de begynner klokken 15 og turneringen åpner kl 16 så det rekker vi jo ikke.

Tusen takk for mange tips.

Ble ikke klokere på det med sommerskøytebane da. Skal vi pakke skøyter?

Ellers er vi jo ikke så veldig anonyme der nede. Dette er virkelig snakk om en av de ting jeg aldri trodde jeg skulle være med på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.