Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-07, 19:27   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Og som vil fortelle om hvordan det var? Og hvor det var?

Hvor mye kan en bestemme selv? Og kan det være i en kirke?

Gammel 05-04-07, 20:21   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Jeg skal ha vielse gjennom HEF i september, men har aldri vært i en humanetisk vielse.

Har inntrykk av at man står veldig fritt i utformingen av seremonien.

Jeg kan aldri tenke meg at HEF har vigselsrett i kirke. Og hvorfor velge HEF hvis man vil gifte seg i kirken?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 20:26   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.human.no/templates/Page____281.aspx

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 20:27   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kirken kan man ikke bruke sier et vennepar av oss som giftet seg i august mnd 2006.

De giftet seg ute på en strand og det var en flott vielse.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 20:29   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen venner blir ikke helt enig. Hun vil ha kirkebryllup, og han vil ikke, men har gått med på å være i kirken bare han slipper en prest.

Gammel 05-04-07, 20:31   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Noen venner blir ikke helt enig. Hun vil ha kirkebryllup, og han vil ikke, men har gått med på å være i kirken bare han slipper en prest.

Men presten er jo endel av kirken så da må de nok bli enige.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 20:37   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi giftet oss i regi av HEF. Et av kravene var at det ikke kunne ha noe religiøst innhold. Ellers kunne vi bestemme selv hvordan vi ville gjøre det.

Vi hadde vielse utendørs med venner og familie tilstede, min mor og svoger leste hvert sitt dikt, også hadde vi to sanger, en på engelsk og en på norsk. I tilegg til talen som vigsleren hadde skrevet til oss hadde vi en ringseremoni. Det ble akkurat slik vi ønsket oss, personlig og vakkert.

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at det er mulig å gifte seg i kirka uten prest, og ser egentlig ikke helt poenget (annet enn et stort kompromiss, men de kjenner jeg også godt til personlig. ) Bedre å kjøre enten/eller enn "ja takk begge deler" i dette tilfelle?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 20:43   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kirka uten prest kan jeg aldri se for meg at går an. Og om man er så uenig om bryllupet er det vel kanskje like greit å stå over.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 01:28   #9
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Man kan jo begraves i en kirke i regi av HEF.
Jeg har vært i begravelse i kirken, uten prest, kunn med HEF.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 11:23   #10
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er du sikker på at dette var en vanlig kirke og ikke et kapell (som ofte ser ut som en kirke) som er i allmenn bruk til alle typer begravelsesseremonier?

Ja, jeg vet da hvor jeg var.
Jeg har vært i den kirken i en annen begravelse også faktisk.

Gammel 06-04-07, 16:52   #11
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Noen som har giftet seg gjennom humanetisk forbund?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vanlige soknekirker er normalt ikke i bruk som seremonirom for andre begravelser enn kristne.

Vet ikke om de søkte om noe spesiell lov eller hvordan de gjorde det, men dette er en helt normal soknekirke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.