|
|
#1 |
|
maler
|
In-app-kjøpNå var det en reportasje på dagsrevyen igjen om noen som hadde fått en kjemperegning. Og jeg må innrømme at jeg ikke helt har skjønt hvordan dette virker. Må man skru av muligheten for in-app-kjøp for å hindre dette eller holder det at man har valgt at man må skrive kode hver gang?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: In-app-kjøpJeg har skrudd det av.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: In-app-kjøpJeg vet hvor jeg finner det, men av og til er det jo slik at jeg selv vil kjøpe noe som er in-app, og da synes jeg det er litt upraktisk å måtte ut og så inn der, aktivere og så deaktivere etter bruk. Det er derfor jeg lurer på om det holder at man må skrive inn kode hver gang. Jeg har fjernet muligheten til 15 minutters fri moro etter installasjon.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: In-app-kjøpDet er litt irriterende, men det går greit synes jeg. Men nå er iPaden Knotten sin, så han bruker den mer enn meg. På iPhonen har jeg ikke vært så streng.
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
Sv: In-app-kjøpI teorien skal det vel holde at man kutter ut 15 minutters vinduet, men så er det noen apper som har godkjent kjøp uten at det har blitt spurt om passord. ...og da blir det jo kjapt et problem.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: In-app-kjøp
Er det? Det kan da lle være lov?
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: In-app-kjøpHolder med å skru på at man må ha kode hver gang. Så lenge ungene ikke har koden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: In-app-kjøpVi har aldri opplevd å kunne kjøpe noe uten kode. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: In-app-kjøpBytt passord og ikke gi det nye til ungen. Det holder å slå av 15-minutters vinduet for å hindre in-app-kjøp uten passord. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
trøtt
|
Jo, men det dukker jo stadig opp i mediene saker hvor pw ikke har blitt etterspurt... ???
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: In-app-kjøpDersom han ikke har knyttet noe kort/konto opp mot telefonen, er man uansett helt, helt trygg ja?
|
|
|
|
#13 |
|
-
Det gjør det sikkert, men jeg tror i så fall ikke på at det er riktig. Eventuelt kan det skyldes at den som eier telefonen og kredittkortet bruker dem feil. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: In-app-kjøpDet har vært masse masse svindel i forbindelse med in-app kjøp i spill, jeg har skrevet litt om det i en annen tråd her inne for noen dager siden. Jeg ble forsøkt svindlet for tusenvis av kroner to ganger. Det var uautoriserte in-app-kjøp, og dette skjedde på tross av at jeg ikke deler passord med noen, ei heller barnet som spiller. Jeg bruker nå bare iTunes-gavekort.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
-
Det er jo noe helt annet enn påstanden om at unger gjør in-app kjøp uten å bli bedt om passord. Kredittkortsvindel skjer stadig vekk, og at uvedkommende får tilgang til kontoer med kredittkort tilknyttet er en av måtene det skjer på. Selv om du har være uheldig ser jeg ikke noe som tyder på at kunder hos Apple er spesielt mye utsatt for dette. Jeg har for eksempel aldri hatt problemer med iTunes-kontoen min, selv om jeg har hatt kort lagret der siden butikken åpnet i Norge og har brukt den flittig. Jeg har imidlertid flere ganger vært utsatt for at uvedkommende har belastet kortene mine med mange tusen kroner andre steder, men jeg har ikke sett noen grunn sluttet å legge igjen kortnummer i nettbutikker. |
|
|
|
![]() |
|
|