Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampe til spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-12, 17:54   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Lampe til spisestue

Hjelp meg med ideer til hvilken lampe som kan passe i spisestua vår. Vi har bordet DT20 med Scandia jr-stoler til. (Altså bordet på det øverste bildet og stolene på det nederste.) Begge deler er i valnøtt.




Jeg har tenkt litt på Octo-lampa fra Secto, men lurer på om det blir litt for "spilete". Or something.



Forslag?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:28   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Jeg har Octolampa og elsker den. Men til dine møbler tror jeg den lampa som er i hvit i flere lag, ett av dem med blomstermønster. Jeg husker ikke hva den heter, men den er kjent og veldig fin.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:33   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har Octolampa og elsker den. Men til dine møbler tror jeg den lampa som er i hvit i flere lag, ett av dem med blomstermønster. Jeg husker ikke hva den heter, men den er kjent og veldig fin.

Collage, mener du? Ja, den er veldig fin! Dessverre har den bare fått status som "Ahus-lampa" hos oss etter et sykehusopphold med lillesøster i fjor sommer, så jeg vet ikke om jeg har lyst til å ha den lenger.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:51   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Ja, var den jeg mente. Skjønner godt om du velger noe annet da.

Octolampa lyser ikke så veldig godt opp, men gir fint 'spill'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 19:56   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Denne er jo litt lik, men hvit da.
Koziol.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:04   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Lekker spisestue! Jeg tror jeg absolutt hadde valgt lampe uten spiler eller tremateriale.
For meg blir det litt for mye, og slår visuelt i hjel møblene. Jeg ville valgt en lampe som var mykere i formen, f. Eks en eller to lamper fra leKlint eller noe annet litt mer organisk, kanskje noe med drapert skjerm?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:07   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Noe i denne stilen? Jeg husker ikke hva den designlampa som har litt look som denne heter.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:10   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Ellers får du «røffe» det opp litt med en sånn en.
Jeg har den i hvitt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:18   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Jeg ville også hatt en mykere lampe,
som du sier er den første litt "spilete" og den tar liksom for mye opp av det "spilete" (misforstå rett ) i stolene.
Nydelige møbler!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:21   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Flowerpot.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:24   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Eller hva med to 'Bumling'?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 20:26   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Noen her?





__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 21:51   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Jeg ser for meg enten en enkel pendel med tekstilskjerm for å myke opp det stramme og mørke. Eller en ph-pendel. Gjerne med litt farge.

Syns det blir for mye striper og riller med en lampe i "samme gate" som stolene.
Rålekker spisestue da!

Denne hadde vi før. Likte den veldig godt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 22:42   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Stolene gjør såpass mye ut av seg, så jeg ville gått for en "ren" lampe, enten Flowerpot eller PH-lampe. Tidløse og vakre lamper!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 23:52   #15
mylady
Aktiv
 
mylady sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 142
mylady er litt kul
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Vi har denne, og jeg liker den veldig godt. Men kanskje der er en litt annen stil du er ute etter.

http://www.nordesign.no/content/view/568/29/

__________________
myboy2010
mygirl2011
mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 23:53   #16
mylady
Aktiv
 
mylady sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 142
mylady er litt kul
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Veldig kule stoler, by the way.

__________________
myboy2010
mygirl2011
mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:13   #17
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Tusen takk for mange gode tips!

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Lekker spisestue! Jeg tror jeg absolutt hadde valgt lampe uten spiler eller tremateriale.
For meg blir det litt for mye, og slår visuelt i hjel møblene. Jeg ville valgt en lampe som var mykere i formen, f. Eks en eller to lamper fra leKlint eller noe annet litt mer organisk, kanskje noe med drapert skjerm?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg ville også hatt en mykere lampe,
som du sier er den første litt "spilete" og den tar liksom for mye opp av det "spilete" (misforstå rett ) i stolene.
Nydelige møbler!

Ja, det var nettopp den følelsen jeg satt med også. Det er i tillegg et vesentlig poeng at Octo-lampa ikke lyser så godt, for vi lever i grunnen livet vårt rundt det bordet.

Flowerpot-lampa har jeg også vurdert. Da må vi evt. ha to, men det går fint. Det vanskeligste da er å velge farge. Det blir kult med en knallfarge, tror jeg, men hvilken? Veggene i stua er hvite og på kjøkkenet (åpen løsning) er det en lys olivengrønn. Kjøkkeninnredningen er kremfarget med valnøttaksenter. Jeg heller mot rød lampe, tror jeg. Og da skal jeg ha to like, ikke sant? To forskjellige farger blir litt for "festlig", ja?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:27   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til spisestue

To røde hadde jo vært knallfint.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 10:44   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe til spisestue

Jeg synes denne er knallfin, og veldig enkel. I glass.




Finnes også i sort glass.
http://www.purnorsk.no/index.php?pag...emart&Itemid=3

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 11:51   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til spisestue

To røde volle blitt lekkert tror jeg ja.
Både flowerpot og ph har fine alternativer da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no