|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Ditt beste oppussingstips!Jeg driver og pusser opp litt her og der og støter stadig på nye utfordringer.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt viktigste tips er: Pass på blodsukkeret! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!I fjor da mannen satt opp nye gipsplater i stua så kjøpte han noe helt genialt da de skulle sparkles og pusses. Det var en rull med tynn plast som hadde hadde klebing i toppen og dermed kunne henges opp i taket slik at man fikk en plastvegg mellom området som skulle pusses og resten av huset og slapp nedstøving. Plasten trakk i tillegg til seg masse pussestøv.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Sånn platikkgardiner med tape i enden som klistrer seg til veggen.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt aller beste generelle tips: Bruk skikkelig utstyr. Godt verktøy gjør jobben på kortere tid, og det er mye morsommere å jobbe. Det gir også bedre resultat. Sist redigert av Teofelia : 25-07-12 kl 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Kaisa - den plasten der er intet mindre enn genial. Hadde også sånn da gipsveggene ble pusset. Og da jeg malte taket på kjøkkenet. Og i stua. Love it!!
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!
Vi har industristøvsuger, som kobles til alle pussemaskiner og ting som støver mens vi jobber. Den fjerner så godt som alt støv, eller minimerer i alle fall støvutslippet vesentlig. Definitivt et must have for folk som pusser opp mye. Sist redigert av Teofelia : 25-07-12 kl 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Skal du ha et fargeskille midt på veggen og har satt opp malertape, så dra av malertapen med en gang, før malingen sniker seg under og lager rufsekant. Sier en venninne, siden jeg nå må flikke på noe jeg malte for flere dager siden - og lot tapen stå på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
--
|
Ja, det er et godt tips. Det har vi kjøpt etter å ha ødelagt vanlig støvstugere tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt tips er akryl på tube som man bruker rundt lister, skjøter ol. Da blir overgangene så pene.
![]() |
#13 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt tips er å feste en tykk syltetøystrikk tvers over malebøtta som man kan stryke av overflødig maling mot.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal du bruke de i full lengde, eller kan du grovkappe hos firmaet der du kjøper dem? Har du takstativ? Hvis det er flere lister burde det gå å ta de på taket i full lengde også - merk listen bak godt slik at folk bak det ser at det er noe som stikker ut bak på bilen...
![]() |
#15 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
*Tja* På en del områder ser jeg ikke helt hensikten med prisen på en del utstyr sett i forhold til behovene man ofte har....
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Eg har to tips:
![]() |
#17 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Jeg har lært at den dingsen heter fugepistol.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt beste tips er å gjøre seg ferdig på ett sted før man begynner på neste. Og da mener jeg virkelig helt ferdig! Jeg har brukt en del av sommerferien min til å gjøre ferdig siste finish på oppussingsprosjekter jeg har gjort tidligere. Det manglet en liten list her, litt maling der osv. Det er ikke store saken, og heller ikke veldig synlig, men det er fryktelig kjedelig å måtte ta det igjen lenge etterpå. Jeg husker jo knapt hvilken maling jeg brukte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Bred pensel til å stryke bort overflødig maling så man slipper at det renner. Ikke la seg friste til å legge tykke strøk, mal tynne strøk og heller flere.
![]() |
#20 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ditt beste oppussingstips!Mitt beste tips er å ta av seg linser og briller slik at man ikke ser pussestøvet mens det står på. Lei!
![]() |
|
|