Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tapet til gutterom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 11:00   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tapet til gutterom

Noen som vil inspirere meg med forslag til tapet på et gutterom. Gutten er skolestarter og jeg ser ikke for meg noe veldig barnlig motiv som må byttes ut igjen ila. få år. Rommet er mest hvitt; hvite vegger, hvitt gulv og hvite møbler, men altså en del sterke farger i detaljene. Typ har vi kjøpt hvit pult med klarblå stol og rød leselampe til, etter guttens eget ønske. Sengen skal pusses og males hvit på ny, og ellers har vi hylle fra Expedit med klargrønne kurver ++

Gardinene er disse:


Veggen som skal tapetseres er tapetsert fra før av, så jeg foretrekker å tapetsere den på nytt og ikke måtte sparkle og male til den store gullmedalje. Så selv om en ensfarget fondvegg sikkert hadde vært det beste, vil jeg gjerne finne gode alternativer.

Hva kan funke?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:01   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Det var noen som la ut en verdenskart-tapet i en interiørtråd, akkurat den tapeten tror jeg ville passe veldig fint både til skolestarter og til de gardinene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:05   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapet til gutterom



Fant.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:05   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Jeg kan selvsagt finne andre gardiner også altså, men vi har just kjøpt disse, så derfor tenkte jeg det kunne være greit å ha de en stund. Gutten har egentlig et annet rom, men jeg vurderer nå sterkt å gi han mitt rom (det største), så får jentungen hans rom (mellomst), mens jeg tar det minste som pt. er jentungen sitt. Det er akkurat så stort at jeg får inn dobbeltsengen med litt luft rundt, nattbord og en kommode. Jeg trenger ikke mer. Den store garderoben forblir på det største soverommet uansett og er stor nok til å romme klær til alle 3 (4).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:06   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Fant.

Jeg ser ikke bildet fra PC på jobb ( for alle sperrer på dette nettverket), men skal se når jeg kommer hjem. Takk!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:06   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Jeg tror jeg ville hatt hvite vegger til de gardinene eller andre gardiner til tapetvegg,

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:11   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Er forresten tapeten på den veggen gardinene er på? I såfall ville jeg valgt en overmalingstapet for å glatte ut veggene og malt hvitt. Tapeten over er egentlig avhengig av at det er motstående vegg tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:14   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er forresten tapeten på den veggen gardinene er på? I såfall ville jeg valgt en overmalingstapet for å glatte ut veggene og malt hvitt. Tapeten over er egentlig avhengig av at det er motstående vegg tror jeg.

Nei, gardinene/vindu er midt på sidevegg for fondvegg. Det er dette rommet som uansett skal tapetseres om, uavhengig av om det er jeg eller guttungen som skal ha det:


Men som sagt, gardinene får eventuelt vike, selv om guttungen er aldri så fornøyd. Han har til nå hatt noen ensfarget dyp blå (tilsvarende de brune på bildet) som jeg gjerne kan bruke i fortsettelsen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 13:01   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Hva med denne? (Jeg fikk ikke lagt inn bare bildet.)

http://www.tangletree-interiors.co.u...136415/136415/

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 16:46   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Jeg ville nok satset på å male over tapeten, og bruke wall stickers. Det koster lite på Ebay etc, og er genialt for et voksende barn Byttes ut etterhvert som barnet vokser fra de ulike fasene. Poden her har nå Nemo og Star Wars, men Nemo byttes nå ut med Harry Potter. Tre hvite vegger og en i knall blått.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 11:49   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapet til gutterom

Jeg fikk totalt ånden og byttet rundt på alle tre soverommene her på onsdag som var. Reiste så på miniferie, så har ikke fått tatt alt av detaljer enda, men det ble veldig bra. Jeg flyttet inn på forhenværende jenterom, jentungen fikk storebror sitt rom med ny seng og det hele, og guttungen har altså fått mitt (vårt) soverom, og synes det er helt supert; ikke opptatt av at den ene veggen foreløpig er blomstrete. Men vi skal selvsagt fikse det i en fei. Jeg har bestemt meg for å uansett male veggen som allerede er tapetsert, jeg har både grunning og maling i samme farge som de andre veggene stående, så får jeg sparklet mm og gjort det greit - enten jeg tapetserer eller ikke. Det er papirtapet og det er visst et veldig godt tapetseringsgrunnlag; det er dessuten pent tapetsert, det eneste jeg må få gjort er å pusse og sparkle noen store hull etter at en TV hang på veggen der tidligere (de som bodde her før oss).

Jeg falt veldig for verdenskartet over her , ellers har jeg så absolutt begynt å tenke at wall stickers er et bedre alternativ.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no