|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkortJeg har hatt en diskusjon i dag. Jeg har bestilt en reise og betalt med kredittkort.
Jeg tok da neste alternativ, som har avbestillingsmulighet inntil 24 timer før ankomst, mot et gebyr på 75 kroner. Man trenger ikke å oppgi grunn. Jeg tenkte det var greitt i tilfelle vi fikk influensa eller lignende. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkortAvbestillingsforsikringen i kredittkort krever at dere er blitt syke eller andre alvorlige ting før dere får igjen penger. Det du får for 75 kr er muligheten til å avbestille for hvilken som helst grunn.
|
|
|
#3 |
|
rakkarpus
|
Sv: Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkortDen avbestillingsforsikringen der man kan avbestille uansett grunn: gjelder det bare for ett bestemt charterselskap?
|
|
|
#4 |
|
Sv: Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkort
Så hvis vi har influensa eller lignende, så er vi avhengige av å oppsøke legen og få en attest? Tungvint. Så tar hotellet våre penger, og vi må søke kredittselskapet for tilbakebetaling. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vet ikke.... Dette er et hotell i Åre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jepp. Det ville du kunne gjort med reiseforsikringen din også. Så da er det jo et spørsmål om du vil betale 800 kr ekstra for å slippe å gå til legen om du blir syk og ikke kan reise.
|
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Eller om du vil ha mulighet til å angre deg på bestillingen.
|
|
|
#8 |
|
Jeg får innse at jeg kunne spart 700 kroner. Det var litt surt å gå fra Tyrkia til Åre i høstferien. Selv om vi har 30 000 på sparekonto hver.... Men men. Vi har hatt en heftig diskusjon i dag. Jeg tapte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Det er slett ikke alle kredittkort som har reise- og avbestillingsforsikring heller. Og disse forsikringene er som vanlige reiseforsikringer. Sist redigert av torsk : 26-07-12 kl 14:52. Årsak: Redigerte vekk reklame for eget nettsted. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Einsam
|
Sv: Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkortNår det er en klausul om at du ikke kan avbestille, gjelder likevel reiseforsikringen hvis du må avlyse pga sykdom, og må da vise frem legeattest. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
rakkarpus
|
Vet du hvor man kan kjøpe en slik forsikring, altså en der man ikke har "gyldig" grunn? Og kan man bruke den på reiser fra Lilleput Reiser?
When you know better, you do better. Sist redigert av torsk : 26-07-12 kl 14:52. Årsak: Redigerte vekk reklame fra quote. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har kun sett dette når man bestiller hotell direkte. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Avbestillingsforsikring innbakt i kredittkortNår jeg har handlet flyreiser gjennom Ticket.no så har jeg i alle fall fått opp alternativ med en sånn forsikring at en kan droppe billetten uten grunn inne så og så lang tid før. Den har jeg brukt når vi har vært et reisefølge hvor ikke alle er sikre på om de får blitt med. Men ellers så bruker jeg aldri sånne ekstra forsikringer. Vi har helårs reiseforsikring som dekker alt sånt som evnt. skulle dukke opp av sykdom så en er forhindret fra å reise. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |