|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superbasinella
|
Mørkt laminatgulv- hjelp!I rekkehuset som vi nettopp kjøpte er det mørk laminat på gulvet i stue og kjøkken. Ikke helt min smak, men gulvet er pent så det skal ikke byttes før neste sommer. Men jeg får det ikke rent. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Mitt gulv må vaskes med et spesielt håndkle og uten såpe. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Vi har samme problem med parketten vår i lys ask. Går vi barfot over gulvet, så vises det tvert. Mulig vi vasker feil - at problemet ligger der, men det var ikke et problem da vi hadde eikeparkett. En kollega har samme parkett og klager over det samme. Min løsning er å tenke at det bare er sånn gulvet er og så gi beng. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superbasinella
|
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Mindre såpe er kanskje en god idé ja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Prøv med mikrofiberklut og kun litt vann? |
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Null såpe må til. Det blir rent fordet. Hinna forsvinner etter en del vasker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Ikke såpe og nesten kaldt vann.
|
|
|
#13 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Mørkt laminatgulv- hjelp!Vi har også mørkt laminat i stua og på kjøkken. Vi har endt opp med å bruke litt zalo i vannet. Det går også fint. Blir blankt. Smuler og sånn må kostes kontinuerlig.
|
![]() |
|
|