|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?http://www.ravelry.com/patterns/library/grove-2
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?Jeg har ikke strikket de vottene, men har lært meg å lese engelske oppskrifter. Hvis du bare har en grei ordliste slik at du skjønner hva de mer strikkespesifike ordene betyr, så er oppskrifter på engelsk faktisk langt lettere å følge enn norske. De er nemlig usedvanlig eksakte og detaljerte.
![]() |
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?Tror jeg stemmer i med Tjorven. Jeg har vegret meg i flere år mot å ta fatt på engelske oppskrifter, men før jul gjorde jeg nettopp det da jeg strikket en del sjal i julegaver, og det var lekende lett når man bare visste hva de spesifikke forkortelsene og betegnelsene betyr!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?De ser vanskeligere ut enn det de er. Synes mønstrene til Jared som regel er godt skrevet, så det er bare å ta sats!
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?Jeg har kjøpt Pickles Pure Alpakka, det så ut til å være omtrentlig i riktig strikkefasthet. Har ikke strikket med det før.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Strikking] - Noen som har strikket disse vottene?Jeg tror ikke de er spesielt vanskelige, så lenge du følger mønsteret nøye (jeg bruker å sette et merke på mønsteret for hver omgang jeg avslutter for å vite hvor jeg er). Engelskspråklige oppskrifter er som flere over nevner veldig enkle å lese så fort man har lært seg terminologien. De bruker imidlertid en del strikketeknikker som jeg aldri har sett i norske oppskrifter, bl.a. for øking og felling. I starten da jeg begynte å strikke etter engelske oppskrifter brukte jeg derfor Youtube aktivt; der finner du alle disse teknikkene demonstrert. Jeg bare googler "knitting ***" (stjernene står for den aktuelle engelske forkortelsen).
![]() |
|
|