Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

30 liters sekk - ingen forskjell på skolesekk og tursekk?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 11:58   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30 liters sekk - ingen forskjell på skolesekk og tursekk?

Vi var på XXL for å kjøpe sekk til guttungen som skal starte i femte nå. Vi har hørt at 28 eller 30 liter er det som passer best for den alderen, så vi tenke å like gjerne ta 30 liter. Vi fant ingen typiske skolesekker, så vi endte med en dagstursekk fra Bergans. Jeg spurte en som jobbet der om det var noen forskjell på skolesekker og tursekker i den størrelsen, men han sa at det var det ikke.

Jeg synes likevel at sekken ser veldig "tur-aktig" ut. Men er det slike sekker man bruker når man kommer oppi en viss sekkestørrelse, eller burde vi bytte til noe mer skolesekkaktig, om dette finnes? Eller spiller det nada rolle?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 12:02   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30 liters sekk - ingen forskjell på skolesekk og tursekk?

Min snart-femte-klassing har denne:

De sa det var skolesekk, men jeg så ikke på tur-sekkene, så jeg vet ikke om de var like. 28 liter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 12:08   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske at det var et skille på 28 liter, at når de ble større enn det, så skilte de ikke mellom skole- og tursekk.

Også lurer jeg på om 30 liter er litt vel stort, også.

Gammel 07-08-12, 12:10   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg tror det var en slik en vi kjøpte:

Gammel 07-08-12, 12:21   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at kanskje skolesekken har plass til pc kanskje? Jeg synes dog at sekken du har kjøpt var fin - og mye mer holdbar enn skolesekkene hva design angår.

Gammel 07-08-12, 12:22   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjell med større tursekk er kanskje at en (ren) tursekk gjerne har lokk - for å unngå lekkasje inn gjennom glidelåsen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 12:23   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Den var fin, Divine. Hvor mye måtte du gi for den?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 12:24   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Den var fin, Divine. Hvor mye måtte du gi for den?

Jeg tror vi betalte 499.

Gammel 07-08-12, 12:27   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Okidoki. Min (snart) 5. klassing skal også få ny sekk nå, kanskje det blir en sånn.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 22:04   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min snart-femte-klassing har denne:

De sa det var skolesekk, men jeg så ikke på tur-sekkene, så jeg vet ikke om de var like. 28 liter.

Ja, det er skolesekk.

Gammel 07-08-12, 22:04   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Divine: Fin sekk!

Gammel 07-08-12, 22:22   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan fint bruke den sekken Divine!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 22:35   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin sekk, men er den myk i bunn? Det er gjerne tursekker, mens skolesekken er formsydd for å holde bedre på bøkene. Jeg har berganssekk for voksne, som helt klart er studentsekk, ikke tursekk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.