Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 22:28   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Altså disse: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90076364/

Slike skulle jeg nemlig ha på vaskerommet mitt, stable dem oppå hverandre og sortere klesvasken i dem fortløpende, en til lyst, en til mørkt, en til ull, en til kokvask etc.

Men dette fant jeg jo ikke ut før vi hadde flyttet en dagsreise unna ikea (og jeg oppdaget hvor elendig innredet vaskerommet er, men hvor greit det kunne bli) og når mannen så var på ikea, så var de utsolgt for disse.

Å få dem sendt fra ikea er jo bare helt håpløst, 75 kr pr boks, og 2500 i levering...

Ikea skriver at de skal begynne med netthandel til vinteren, så det er jo lov å håpe på noe mer akseptable fraktkostnader da, men det kan jo ikke garanteres, og egentlig skulle jeg gjerne hatt en ordning på vaskerommet før "til vinteren".

Gode råd om noe annet som kan stables oppå hverandre, og åpnes uten å stable ned? (forrige eier hadde nemlig to vanlige skittentøyskurver stående oppå hverandre, og det er ikke en løsning jeg ønsker å kopiere...)

Skuffer/trådskuffer er jo selvsagt en mulighet da, kanskje?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 01:04   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Ingen som vil dele sine geniale vaskeroms-sorterings-ordninger?

Jeg kan gå for skuffer av et slag, men det er uaktuelt med trådskuffer hvor en sokk kan falle ned en etasje. vi har virkelig så mange enslige sokker og problemer med slike at det er utenkelig å ordne en ny løsning som bidrar ytterligere.

Og jeg vil ha en løsning hvor vasken er ganske detaljert sortert på vaskerommet. Rett og slett fordi vi i praksis har 3/4 skittentøyskurv med "diverse" som egentlig aldri bli vasket. Og innimellom der forsvinner visst disse sokkene. Jeg vil ha ORDEN!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 01:15   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Jeg har disse Sortera boksene, men lurer på om det kan være en løsning for deg om du finner liknende bokser andre steder, men uten lokket. Lokkene har jeg nemlig kastet, for de var bare irriterende. Jeg har isteden lagt treplater over to og to bokser slik at jeg kan stable. Da er åpningen fri til å putte nedi tøy. Men jeg vet ikke om det er mulig å finne liknende? :hm:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 01:22   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

En slags variant av Trofast systemet kunne kanskje også gått? Slik vil jeg kanskje tro at du kan finne hos andre kjeder også?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 01:52   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

De har noen som ligner på Biltema.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 09:09   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Biltema ja, se der, TAKK!

Droppe lokk og legge plater å stable på altså? Mer stabilt enn å bare stable?

Kan muligens få mannen til å innse at de håpløse skapene som likevel skal ut derfra kan sages opp og brukes slik?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 09:31   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Jeg har et kjøkkenskap (fra IKEA), som er fysisk delt i to på midten horisontalt og har to dører. I den øverste delen har jeg håndklær, vaskekluter og toalettpapir, alt sirlig sortert (til meg å være) og i den nederste delen har jeg fire trådkurver, hvor skittentøyet blir sortert på 60, hvit 40, mørk 40 og "alt bare jeg får lov til å røre" (typisk ull, silke, håndvask). Vi har aldri hatt problem med at sokker vandrer fra en skuff til den neste.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 09:49   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Vi har generelt problemer med at sokker vandrer fra et ROM til et annet vi da altså. Som resulterer i anti kjøper nye sokker, for vi har jo ikke sokker, som har resultert i at mamma forbarmet seg over de single sokkene våre da vi skulle flytte og fant.... Sjokkerende mengder sokker...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 10:46   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har generelt problemer med at sokker vandrer fra et ROM til et annet vi da altså. Som resulterer i anti kjøper nye sokker, for vi har jo ikke sokker, som har resultert i at mamma forbarmet seg over de single sokkene våre da vi skulle flytte og fant.... Sjokkerende mengder sokker...

Heeeeelt ukjent fenomen. Men trådkurvene er altså det minste problemet når det gjelder houdinisokker.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 10:53   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Her kjøpt sokkeklyper også jeg, som settes på sokkene og har krok til å henge dem opp på snora (som sikkert setter seg fast i trådkurver? Men det går nok bra)

Største problemet er dog visstnok å få satt på disse klemmene om kvelden.... Derfor vil jeg innføre en løsning hvor det ikke finnes klesvask på badet. En liten boks til dagens, som jeg sorterer på vaskerommet før jeg legger meg. (fort gjort, det e jo bare dagens klesvask) derved skal det ikke være ørtifjørti single sokker under badekaret, bak stellebordet, mellom stellebordet og hylla, bak skittentøyskurven, eller altså sånnsett muligens oppi den...

Håper jeg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 11:31   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Droppe lokk og legge plater å stable på altså? Mer stabilt enn å bare stable?

Ja, de lokkene tålte nemlig ikke allverden av vekt, og ja, vi har endel skittetøy Og når vekten blir i meste laget bøyer de seg litt og lokkene blir vanskelig å få opp. Dessuten så synes jeg det var greit med den utluftningen som boksene da får. Og ja, treplatene gjør hele systemet stabilt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 13:31   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Vi kjøpte med noen lokk, så får vi se, det blir antakelig laget et bedre system etterhvert. Med grinete, trøtte unger, litt dårlig planlegging (les, ingen mål tatt, for jeg trodde ikke vi skulle dit i dag) og ikke engang hukommelse for hvor mange jeg hadde tenkt vi skulle ha, prøver vi oss litt frem.

Men ser gjerne for meg plater mellom etterhvert, ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 19:16   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noe som fungerer på samme måte som ikea sine "sortera, bøtte med lokk"?

Nevermind.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no