|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fola Blakken
|
Din beste helstekte kyllingHvordan tilbereder du den? Jeg trenger inspirasjon.
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste helstekte kyllingStapper den full med hvitløk, plasserer den på rist over langpannen. I langpannen har jeg potetbåter og sjalottløk. Stekes ca. 1 time ved 225 grader for kylling på 1 kilo; lenger for større kylling, da må man kanskje vente litt med potetene.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Din beste helstekte kyllingJeg tar en kylling og stapper den full av hvitløksbåter, sitronbåter (øko), timiankvister og noen klatter med smør. Jeg legger den oppi en form fylt av poteter i båter, gulrotbiter, sellerirotbiter og kålrotbiter, rødløk i båter, salt og pepper. (Ta det du har), så steker jeg kyllingen på 200 C i ca en time, jeg pensler den innimellom med en blanding av rapsolje, smør og salt og pepper.
|
![]() |
|
|