|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
![]() ØkokrydderSer at noen av dere bruker Helios buljongpulver. Hvorfor er det bedre enn f.eks maggi buljongpulver (som ikke smaker noe godt i det hele tatt)? Jeg har begynt å kjøpe flytende buljong, tror faktisk det er maggie det også fordi jeg syns det smaker bedre enn pulver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ØkokrydderStemmer at Helios sin er uten glutamat (E621). Det er et stoff vi styrer mest mulig unna, spesiellt til snuppa. Den er vegetarisk og den er god synes vi.
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Økokrydder
Ok- takk for svar. Skal prøve den. Fins den i kyllling, fisk og storfekjøttvariant også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Økokrydder
Det tror jeg ikke. Spurte etter buljong på helsekosten og kan ikke huske jeg fikk flere valg. Men mulig jeg spurte etter grønnsaksbuljong. Vi bruker kun det siden vi ikke spiser kjøtt.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: ØkokrydderHeliosbuljongen fins bare i grønnsaksvariant, men jeg bruker den til alt. Det er glutamaten jeg er opptatt av å styre unna, samt at den har veldig god smak.
![]() |
|
|