Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kaldt i korte skjørt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 16:46   #1
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Kaldt i korte skjørt?

Jeg har tatt meg selv i stadig å lure på om ikke damer i korte skjørt fryser.
Tenker jo at, ja det gjør de nok, men så klarer jeg ikke å falle til ro med den tanken. Og en annen ting. Får de gjort noe?

Abonnerer på bladet Kamille, stadig så står moteansvarlig (?) i sånt lårkort skjørt under overskriften "Løp & kjøp".
Jeg tilstår at jeg også er innom bloggen til Fotballfruen og hun går også ofte i sånne lårkorte skjørt. Hun er ikke alene i mote/rosa bloggverden heller.

Jeg har selv noen kjoler som er til rett over kne, og når jeg bruker de blir jeg klar over hvor lite kvinnelig jeg beveger meg. Stadig føler jeg at jeg deler mer enn jeg har lyst til av undertøyet.

Men tilbake til om de fryser. Ser at de ofte har flere lag på overkroppen og gjerne lange ermer. Hjelper det?

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 16:49   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaldt i korte skjørt?

Om de får gjort noe?

Det viktigste er å ha lue. 98% (eller i hvert fall veldig mye) av varmetapet skjer fra hodet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 16:51   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Det viktigste er å ha lue. 98% (eller i hvert fall veldig mye) av varmetapet skjer fra hodet.

Det er en myte. Det er visstnok bare 10% eller noe sånt. Hvis hele kroppen og hodet er avkledd, altså. Hvis man har på seg varme klær på alle andre kroppsdeler så mister man (selvfølgelig) mer varme fra det bare hodet enn fra den påkledde kroppen.

Gammel 09-08-12, 16:54   #4
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Det hender jeg ser en stråhatt på dem, men ellers er de hodeplaggløse. Jeg er egentlig en varm person men blir jeg først kald på beina så er det vanskelig å bli varm igjen.

Gammel 09-08-12, 16:56   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vinteren bruker jeg ullstrømpik og varme støvletter. I tillegg kler jeg meg stort sett bare i ull. Jeg jobber på trekkfullt kontor, men er trodd alt inne.

Gammel 09-08-12, 16:56   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er en myte. Det er visstnok bare 10% eller noe sånt. Hvis hele kroppen og hodet er avkledd, altså. Hvis man har på seg varme klær på alle andre kroppsdeler så mister man (selvfølgelig) mer varme fra det bare hodet enn fra den påkledde kroppen.

Og jeg som har innprentet ungene at "Fryser du på rumpa? Ta på deg lue!" Filler'n. Jaja. Da får vel "Bruk solkrem!" bli min livsvisdom til dem heretter.

Gammel 09-08-12, 16:57   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Egentlig bare fjaset jeg. Ingen har vel på seg lue inne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 16:58   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjortiser har. Men ikke de samme som tror singlet er kjole.

Gammel 09-08-12, 17:03   #9
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke så viktig om man fryser, så lenge man ser fantastisk ut?
Og ser man fantastisk nok ut, så kan man visst leve av det. Jeg er inne på Fotballfrue av og til, og de klærne hun har på seg hadde ikke dugd til noe særlig her i huset. Skoene vil jeg ikke snakke om. Hvem i all verden haster rundt på stylter hele dagen og synes det er superbehagelig? Mulig jeg kunne hatt et sånt antrekk om jeg var tynnere, varmere, barnløs og hadde en jobb som innebar veldig mye sitting, da...
Heldigvis lever ikke jeg av utseende mitt, så "korte" skjørt bruke kun når man kan ha tykke strømpebukser til *frysepinn*

Gammel 09-08-12, 17:04   #10
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Jeg snakker skjørt i denne lengden altså.

Vops lite skjørt stort bilde.

Gammel 09-08-12, 17:08   #11
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Ja de skoa er en annen greie, men de får man iallefall ikke blærekatarr av.

Gammel 09-08-12, 17:12   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går jo ikke an å fryse i varme Norge vel!

Jeg går ikke med så korte kjoler/skjørt anyway.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 17:19   #13
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Jeg synes de er flotte mange av dem jeg altså, skulle gjerne sett like fjong ut. Når jeg er i varmere strøk nyter jeg at jeg kan gå med kjoler og skjørt, uten å fryse.
Synes det er fasinerende om noen faktisk velger å gå å fryse hele dagen når det finnes så mye annet kult/fint man kan ha på seg som er varmt.

Gammel 09-08-12, 17:27   #14
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Men på Østlandet er det jo få dager det har vært under 18c i sommer.

Gammel 09-08-12, 17:28   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Trøndelag og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 17:29   #16
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Trøndelag og.

Huff, ja det er forskjell ja.. Nå begynner jeg å skjønne begrepet sommerhalvåret, gitt. Har vært snøfritt siden midten av mars såvidt jeg husker, eller kanskje slutten av februar også. Du bør vurdere å flytte litt lengre sørover neste gang!

Sist redigert av Ine : 09-08-12 kl 17:36.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 17:31   #17
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men det har jo blåst smådjevler hele tiden da.

Gammel 09-08-12, 17:32   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Men det har jo blåst smådjevler hele tiden da.

Har det? Mye ustabilt, men det har det vel vært overalt i Norge i år. Men det er jo liksom 18-20 grader minst når det regner. Det er ganske uvanlig fra midtre deler av Norge og oppover tror jeg.

Gammel 09-08-12, 17:40   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man fryser vel ikke mer i et skjørt som stopper ved knærne enn et som stopper på låret, vel? Ullstrømpebukse fikser begge deler.

Og det er langt mer bevegelsesfrihet i et kort, trangt skjørt enn et langt, trangt skjørt, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 17:51   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått mye i korte skjørt og kjoler, ikke de som såvidt dekker rompa men til sånn midt på låret. Det har ikke hindret meg i å få gjort noe, og jeg har heller ikke frosset mye på grunn av det. Hvis det er for kaldt å gå med bare bein så må en jo ha strømpebukse og ellers kle seg etter været.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.