|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Menn som hater kvinner"Nå har jeg lest den, etter å ha blitt anbefalt den mange ganger. Stieg Larsson har jo omtrent blitt genierklært etter denne boken (i hvert fall i pressen ser det ut som) og jeg synes det tar helt av med lovord om denne boken.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: "Menn som hater kvinner":noterer bak øret: Jeg har ikke lest boka, men jeg tar med meg din kritikk også. Som du sier har den jo nærmest blitt genierklært.
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg er enig med deg. Den var helt grei, men ikke så mye mer. Velskrevet og med godt driv, men jeg synes intrigen var søkt og tittelen misvisende. Mannen virker også en smule sexfiksert.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg synes også intrigen var søkt, urealistisk (jada, jeg vet at det er fiksjon men det får da være måte på
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg var veldig positivt overrasket over den förste boken fordi den er spennende men uten aa vaere en "vanlig" krim slik man har mange av (med politietterforskere og saann), men det er först etter den andre at jeg virkelig er frelst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Men nr2 liker jeg kanskje enda mindre, siden jeg ikke er så glad i Lisbeth. Det frister lite med mere av henne.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg likte boka godt, men så er jeg også generelt mer enn gjennomsnittlig glad i krim. Det er veldig mange krimforfattere som ikke følger den klassiske oppskriften med politifolk/privatetterforskere, så jeg synes ikke opplegget i denne boka er så spesielt at det gjør noe. Den var spennende og velskrevet (jeg leste den på svensk), men jeg har greid å ha oppfølgeren liggende i godt over en måned nå uten å måtte begynne på den.
![]() |
![]() |
#8 |
godt brukt
|
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Lisbeth fenget ikke meg noe videre heller. LItt for mye utskudd , og muligens litt urealistisk. Men jeg likte boken. Den hadde det jeg liker ved en god krimbok. Jeg har ikke lest nummer to enda. Tenker det blir til sommeren en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg likte den veldig godt. Gleder meg til å lese nr 2. *står i vente kø: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg er litt enig, Olympia. Det var en spennende bok, men det var igrunn ganske opplagt hvem som hadde gjort hva og hvem som var hvor osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg genierklærer gjerne denne boka - synes den var fantastisk, driv i plot og historie, supert språk. Både jeg og mannen storkoste oss når vi leste.
![]() |
#13 |
ræv med ører
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"
Likte du Lisbeth, anakonda?
![]() |
#15 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Jeg elsket den første boka, men ble litt skuffet over oppfølgeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde sikkert invitert henne på middag, og så kunne vi sittet og skult på hverandre. Jeg setter pris på folk jeg ikke alltid trenger å prate med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Synes ikke jeg.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: "Menn som hater kvinner"Men jeg var ganske "heldig" og bestilte denne boka før den tok helt av, så jeg hadde ikke så voldsomme forvetninger til den heller.
![]() |
|
|