|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Vogn eller ikke på flyplassen?Vi reiser snart til Kreta med hele gjengen vår. På hotellet har vi barnepakke til minstemann på 2 år. Det er seng, stol og paraplytrille.
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?Etter å ha snakka med min venn som tok med seg tvillingjentene sine på to år (og veslebror på 6 mnd) til Fillipinene der begge jentene skreik heile flyturen og nekta sitte på andre fang enn pappaen sin, og kjente ei glede på linje med bryllup, julaften, 17 mai tilsammen da dei fekk vogna på flyplassen ville eg sagt ja.
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?Selv om du har med vogn er det jo ikke sikkert du får ha den med forbi sikkerhetskontrollen uansett. Det er avhengig av både flyplass og flyselskapet du flyr med. Hvis dere har vogn tilgjengelig på feriestedet ville jeg droppet å ha med vogn selv og heller hatt med en form for bæretøy. Enkelte flyplasser (f.eks. Sola og Gardermoen) har lånetriller hvis man trenger det.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?Jeg ville hatt med ei god vogn med kalesje som ga skygge og som hadde bortimot liggestilling. Det er gull verdt når en er i sydenland med små barn og en hel familie i alle aldre som kanskje vil være lenge oppe på kvelden eller om minsten vil ta en sovelur på dagen. Når vi har med vogn så stapper jeg bare alt av bleier og sånt inne i vognposten og slipper å ha det i kofferten. Husk evnt. å ta vare på vognposten og ikke riv den opp i en fei, men åpne den pent når du kommer ned og får vogna. Du får ikke ny pose på hjemturen. Min erfaring er at i Norge leverer en vogna som spesiealbagasje, men i utlandet på hjemturen får en ofte ha vogna med til flyet selv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?Vi har jo nettopp reist med lillesøster som er like gammel som deres lillebror. Jeg ville ikke hatt vogn på flyplassen, det er mer stress enn moro. Dessuten blir vogna da sendt uten pose, noe som av egen erfaring ytterligere øker sannsynligheten for at den er ubrukbar når den kommer fram. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen ?Det er også veldig styrete når vogna må gjennom metalldetektoren (gjennomlysning). Vi måtte bytte detektor og det hele ble ganske pesete med to barn og mye folk. Vi angret på at vi sa ja til å ta den med til gaten, vi hadde egentlig tenkt å sende den. Burde gjort det. Det var ikke i Oslo, det var ved returen. Sist redigert av apan : 10-08-12 kl 15:52. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Jeg har lånt vogn hos SAS ved gaten. Godt utvalg på Gardermoen.
|
|
|
|
#10 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Jeg hadde definitivt tatt med. Har hatt tre turer i løpet at ett år, den siste med vogn. Den neste blir helt klart også med vogn. Synes ikke det var styrete med vogn i det hele tatt jeg. Mye mer styrete å holde ungen på plass når man står i køer på flyplassen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?For flyplasser må jeg bare få skryte uhemmet av Trunki barnekoffert:
|
|
|
#12 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Kul koffert, men pysa mi hadde ikke våget å sitte på gitt.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Jeg så en sånn der barnet trynet noe så voldsomt og det var blod i store mengder. Før det vurderte jeg å kjøpe en sånn selv.
|
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Vi har reist mykje, har aldri hatt med vogn til flyplassbruk. Da har vi brukt vogner som er til låns på flyplassar. Har hendt eitpar-tre gonger at vi ikkje har fått tak i.
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Jeg får angst ved tanken på å måtte holde styr på ei vogn i tillegg til barn og håndbagasjen. For meg er det en lettelse når vogna ligger på rullebåndet og vi kan hive barnet på ryggen og vandre videre. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Med forbehold om at min er bare litt over året og ikke så tung, ville jeg aldri orket å drasse på vognen. Jeg er som Chanett, lykkelig for å sende vognen avgårde og sette vesla i bæreselen. Hvis han trives i slyngen ville jeg brukt den, og så heller ha lette klær på dere begge så det ikke blir for varmt. Evt. sjekk med flyplassen dere skal dra fra om de har triller til utlån frem til utgangen hvis du foretrekker det.
|
|
|
|
#18 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Vogn eller ikke på flyplassen?Breezen får du jo med som handbaggasje, og ettersom den har skikkelig liggestilling, hadde jeg tatt den med.
|
|
![]() |
|
|