Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

La Redoute - spm om størrelser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-12, 16:38   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

La Redoute - spm om størrelser

Jeg tenkte å handle litt fra La Redoute, men har aldri handlet defra.

Det ser ut som om barneklær ikke har noen str mellom 114 og 126. Er ikke det et veldig stort sprang? Jenta mi bruker enkelte ting i 122 og enkelte i 116, så jeg vil tro at 126 er best. Er La Redoute små i str?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 16:50   #2
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: La Redoute - spm om størrelser

Jeg har bare handlet voksenstørrelser derfra. Da må man være obs på at de opererer med franske størrelser, som er hakket mindre enn norske. Barnestørrelsene kjenner jeg ikke til, men det er vel centilong som er oppgitt, da burde jo 126 tilsvare 126 cm?

Gammel 10-08-12, 17:10   #3
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun er 114 cm, men protesterer på topper i 116 og sier de er for trange.

Hun har på seg en topp i 122 nå, og den sitter fint. Litt lang i armene, men jeg ville ikke kjøpt mindre enn 122 til henne hvis jeg gikk innom en butikk.

Det er vel bredden det går på. Hun er veldig bredskuldret, som sin mor! Hun er i øvre vektgrense i forhold til høyde, men ser helt slank ut. Ikke antydning til liten mage eller dobbelthake, så vil tro hun er kraftig bygd. Åh vel, jeg får bare returnere klærne hvis de ikke passer.

Gammel 10-08-12, 23:19   #4
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg pleier å gå en str opp på barneklær også, det er ihvertfall ikke stort i str.

Gammel 10-08-12, 23:28   #5
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg syns La Redoute er små størrelsen, ja.

Gammel 11-08-12, 00:28   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes barneklærne fra LaRedoute er smale i snittet, med mindre de har oppgitt at det er ekstra bredde e.l.

Gammel 11-08-12, 18:41   #7
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Nå er jeg litt irritert. Jeg bestilte en del barneklær, og slengte på noen plagg til meg selv. Jeg har finlest La Redoutes informasjon om str, og kommet til at jeg bestiller en str større enn det jeg bruker. Jeg åpnet akkurat eposten med ordrebekreftelse, og de har lagt på en størrelse også!

Sitat:

VIKTIG!
Størrelsen som er oppgitt i ordrebekreftelsen din er fransk. Den tilsvarer den norske størrelsen du bestilte. Prøv plagget først, ikke anta at vi har levert feil størrelse.

Da står jeg riktig fast. Skal jeg ringe de og si at jeg har lagt på en str allerede? Men hvis La Redoute er riktig, riktig smått? Det var mest klær på salg. Huff, ja får bare slutte å slanke meg så jeg vokser inn i klærne. Dobbelthuff!

Gammel 11-08-12, 19:04   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opplevd å måtte legge på en størrelse mer enn de mener, så det kan hende det blir riktig. Hvis ikke får du sende tilbake ... Det har jeg gjort de siste gangene, for det er alltid for smått, og går man opp i størrelse, blir passformen rar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.