|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånt kakelys som spruter gnister......er frøknas bursdagsønske. Hva heter det, og hvor finner jeg det?
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...De har vanlige gnist-sprutere på helt vanlige butikker, altså sånne som du setter i kaken og tenner på. Vi har brukt et sånt her.
|
|
|
#3 |
|
kissable
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...Supert, da prøver jeg Meny i morgen! Det blomsterlyset var jo kjempekult, men jeg tror ikke jeg rekker å få det i tide til barneselskapet.
|
|
|
#4 |
|
wizzzard
|
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...Kakefakkel trur eg me kallar det på jobb, men eg er ikkje heilt 100% sikker. Du finner nok dei i vanlege matbutikkar, i enkelte bokhandler og kanskje på tilbords og slikt?
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...Jeg har sett de vanlige kakefaklene på nesten alle butikker, til og med på vår lokale lille Rimi. De skal henge sammen med engangsbestikk, servietter og lignende, der bursdagsstæsjet er.
|
|
|
#6 |
|
kissable
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...Jeg måtte jo bare bestille det blomsterlyset.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Sånt kakelys som spruter gnister...Det er i seneste lage å svare nå men det kalles vanligvis isfakkel, og var i hvert fall mest brukt på iskaker og slikt. Til nyttår er det lett å finne det på dagligvaren. På den lokale (store) rema 1000 ligger de i en eske på kanten av frysedisken med is. Europris selger det også, og som nevnt bokhandlere med lys-, kakepynt og serviettutvalg. |
|
|
|
![]() |
|
|