|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Katta@cruiseDa er vi hjemme fra ferie, vi har hatt noen dager i Barcelona og en uke på cruise. Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om cruiseopplevelsen fordi jeg har spurt og gravd noe innmari på forhånd og fordi det var noe jeg aldri trodde jeg skulle finne på. Og cruise var fint. Veldig avslappende. Topp for voksne, topp for barn. Og fint med småbarn. Fint for besteforeldre også.
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Katta@cruiseHøres ut som en bra ferieform, ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Katta@cruiseVært på cruise én gang i Karibien, uten barn, og elsket det, så jeg skal definitivt tilbake igjen. Vi reiste også med NCL da.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Katta@cruiseDet høres herlig ut |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Katta@cruiseIngen bølger? :redd for båt:
|
|
|
#8 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Katta@cruiseLikte barna utfluktene?
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Katta@cruiseAng. bølger: Jeg kjente at vi var på sjøen og ikke på land. Men da måtte jeg kjenne etter for å si det sånn. Mannen og min far kjente ikke at vi var på sjøen. Og så er det jo litt sus fra sjøen når man sitter på balkongen. Men dette er ikke en båt man vil være på hvis man vil ha sjøliv, det er mer et gigantisk hotell på sjøen eller noe sånt, det er for stort til at man merker sjøgang noe særlig.
|
|
|
#12 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Katta@cruiseHøres jo helt fantastisk ut da. Men jeg tar ikke danskebåten eller Kiel ferja, så tipper det er helt utelukket for min del. Dessverre.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Katta@cruiseDe oppsummerer vel godt min opplevelse av cruise også, foruten at man i Karibien ofte kommer til det stedet man skal til og slipper transport (eller at transporten er rimelige). Mine tanker før første gangen jeg tok cruise var også at tiden på skipet var transport, men det er det jo definitivt ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Katta@cruiseHar hatt samme ferieform som dere i år og kan si meg enig i at det er en super form for ferie. Har samme erfaringer som deg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Katta@cruiseJeg har vært på cruiseskip i 12 meter høye bølger i et dryt døgn og kjente ikke noen kvalme. Det var ikke alle som var like heldige så jeg, men jeg kan definitivt kjenne av sjøsyke. Det blir noe helt annet på et så stort skip. Sist redigert av Pelen : 12-08-12 kl 23:37. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Katta@cruiseJa, jeg burde definitivt det ... Eller begynne å bruke Macen eller PCen ... Jeg skriver veldig raskt, men med iPad/iPhone må jeg se på tastene og ikke på det jeg skriver. Det er jeg ikke vant med. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Katta@cruise
Er dette nytt? Da jeg var med NCL i 2001 hadde de det nemlig ikke, men vi var på et "freestyle" cruise som var nytt konsept da.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Katta@cruise
NCL har i hvert fall hatt cover charge i noen av restaurangene siden 2009 når jeg reiste med dem for første gangen. Men det er mange av restaurangene som er "gratis". |
|
|
|
![]() |
|
|