|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Game of Thrones-bøkeneHva heter Game of thrones bøkene på norsk og kan dere som har lest de anbefale bøkene? Jeg elsker serien altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneBøkene kan veldig anbefales.
![]() |
#3 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneTakk Skilpadda! Da skal jeg sjekke på biblioteket neste gang jeg er der |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneVi startet med de to første norske bøkene (egentlig bok nr 1) og har fortsatt på engelsk. Det er spennende og overraskende underveis, og samtidig lettlest. Oversettelsen er helt grei, men det er ganske lett å lese videre på engelsk også.
![]() |
#5 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneOversetterne er et par gamle nerdekompiser av meg fra videregående, kjekt å se at de gjør en bra jobb.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneJeg har enern, men har ikke fått lest den helt enda. Er bøkene tro mot serien, eller er det helt annerledes?
![]() |
#8 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneMen for å svare på spørsmålet, så følger serien handlingen i bøkene veldig tett i 1. sesong, og ganske tett i 2. sesong. Det er en hel del detaljer og subplott som er utelatt eller forenklet, og (spesielt i 2. sesong) har de også utbrodert en del og tatt et par andre veier her og der, men til de samme stedene, liksom.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneJeg ble positivt overrasket når jeg begynte å lese bøkene etter å ha sett første sesong, fikk med meg mer fra serien når jeg leste detaljene. Nå har jeg lest alle, på engelsk, og håper han snart er ferdig med neste (siste?)
![]() |
#12 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneLitt på siden, men når fortsetter serien på TV? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Game of Thrones-bøkene
I Norge vet jeg ikke, men i USA er sesongpremieren 31. mars 2013. Gleder meg!
![]() |
#15 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneHar nå begynt å lese og greier nesten ikke å legge fra meg boka |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Game of Thrones-bøkene
Man kan jo håpe. Noen av oss var "heldige" nok til å oppdage serien allerede da førsteboka kom i 1996. Og det gikk jo riktig så radig i starten; bok 3 var ute allerede i 2000. Noen av oss har lært en del om tålmodighet siden den gangen.
![]() |
#17 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneOg nå følte jeg meg plutselig veldig teit som trodde at den siste boka som har kommet ut var den aller siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Game of Thrones-bøkeneMitt lokale bibliotek har ikke tatt inn de 2 siste bøkene |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|