|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?11 voksne, 3 ungdommer og 4 barn blir vi. Vi pleier alltid å lage en middagsrett og så ha kaker etterpå. Det er meldt strålende sol og 25 grader i morgen. Har ikke altfor mye tid til rådighet, men kan begynne i dag om det trengs.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Kyllinggryte, lasagne, pizza, grilling eller pastasalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Kyllingsalat med pasta, is til dessert.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Jeg hadde grillet. Gjerne pølse om det skulle gått fort. Det finnes pølse som er godt
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Det skal passe til alle fra 2 til 92 forresten.
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Vi gjorde det enkelt sist familieselskap, stekte noen kilo kyllingvinger og focaccia, og så hadde vi tzatziki til. Tenkte lage salat, men droppa det denne gangen.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Vurderer om vi må starte en sånn tradisjon. Det føles nemlig stress at mamma har en tradisjon, vel, min svigerinne har en tradisjon, om at når min bror, svigerinne, nevø eller niese har bursdag, ordner mamma middag, og bursdagsfamilien kommer på besøk. Då drar man hjem og har kakeselskap for hele slekta.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Pølsefest med ulike typer pølser, sauerkraut og hjemmelaget potetmos.
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Reker og kylling er populært her. Det krever lite forberedelser og de fleste liker en av delene. Man kan ha samme tilbehør.
![]() |
#13 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Reker, godt brød, majones og aioli, og pølser til de som vil ha det.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Jeg ville også grillet men ikke bare pølser. Sansyligvis noe godt kjøtt, sansynligvis entrecôte med diverse tilbehør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Jeg hadde grillet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Vi har bestemt oss for å ikke vente til neste år. Det blir mat her for 7 voksne og fire unger i morgen. Her er ikke meldinger som gjør at grilling frister, så vi lager pastasalat. Jeg lager den til i kveld, i alle fall koker pasta og steker kylling og forbereder mest mulig.
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Her blir det pastasalat, cæsarsalat, foccaccia og diverse pølser.
![]() |
#18 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lager vi i familiebursdagen denne gang?Vi hadde familieselskap i dag og lagde taco. Vi var 20 stk. alt fra 1 år - 60år. Det falt veldig i smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|