Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kvier du deg for å spise ute alene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor går du og spiser alene i en fremmed by?
Jeg går uten å nøle på en topprestaurant, og koser meg verre 10 6,21%
Jeg går på en topprestaurant, men er litt nervøs 2 1,24%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, og koser meg verre 78 48,45%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men skulle ønske jeg var på en topprestaurant 7 4,35%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men er litt nervøs 8 4,97%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, og er kjempefornøyd 15 9,32%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men skulle ønske jeg var på en ordentlig restaurant 2 1,24%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men er litt nervøs 1 0,62%
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, er fornøyd som bare det 30 18,63%
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, og gråter bitre tårer 3 1,86%
Brokkoli 5 3,11%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 21:57   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvier du deg for å spise ute alene?

Du er ute og reiser alene, og middagstida nærmer seg. Hvor går du? Spennende poll følger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 21:58   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Å spise alene på reise har jeg null problem med.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:02   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Spiser gjerne alene ute på reise. Jeg går nok ikke på en topprestaurant, det er jeg sjeldent på når jeg er hjemme også, men en uformell restaurant med bordservering har jeg ikke noe problem med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:03   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke problemer med å gå på restaurant alene i de situasjonene det passer sånn. Topprestaurant med masse retter har jeg ikke prøvd i den sammenhengen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:04   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reiser aldri alene, men hadde nok spist på restaurant om jeg gjorde.

Gammel 20-08-12, 22:07   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trives ikke på formelle topprestauranter, hverken alene eller i selskap med andre - det er bare ikke meg, den greia der.

Uformelle restauranter, med bordservering, derimot, det er fine greier, og slike kan jeg oppsøke pip aleine med meg selv og storkose meg, om anledningen byr seg. (Akk, det er lenge siden. )

Gammel 20-08-12, 22:07   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser så å si aldri alene, men om jeg gjorde det, ville jeg nok gått på en uformell restaurant med bordservering og kost meg med det. Jeg tror ikke jeg ville gått på en topprestaurant alene, det er så hyggelig å ha noen å snakke med og oppleve sammen med, og det er såpass dyrt at jeg ville antagelig ikke tatt meg råd til det. Dessuten tror jeg jeg ville syntes det ble lenge å sitte alene på restauranten.

Gammel 20-08-12, 22:08   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uformell restaurant og over disk er helt ok. Men Maaemo eller NoMa? Nei, det må jeg dele med noen. Jeg kan se film alene på TV, men ikke på kino, det er litt på samme vis.

Gammel 20-08-12, 22:09   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kino går jeg derimot relativt ofte på alene. Da skal jeg jo ikke snakke uansett! Mannen og jeg betaler ikke barnevakt for kinofilm, da ser vi heller filmen hver sin dag og snakker om den når begge har sett den.

Gammel 20-08-12, 22:09   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var på kurs i London i fjor og var da en helg der alene først. Spiste både lunsj og frokost ute, på restauranter med bestilling, helt OK.

Gammel 20-08-12, 22:10   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, og koser meg verre

:btdt:

Gammel 20-08-12, 22:13   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver med konfrontasjonsterapi, nemlig. Jeg simpelthen elsker å gå på restaurant, og synes at spisingen er mer enn halve poenget med å reise, men det er helt utrolig hvor langt inne det kan sitte å gå dit man egentlig har lyst til å gå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:15   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sitte aleine på ein uformell restaurant, med ei god bok og ha god tid gir meg ei kjensle av fridom. Viss eg i tillegg kan unne meg eit glass kvitvin innafor det som elles er arbeidstid, kjennest det som ferie. Det er ein perfekt måte å få mest mogleg fridoms- og feriekjensle utav ein fridag.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:15   #14
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg handlar maten min på Burger King e.l. og tek den med til hotellrommet. Då kan eg disponere fjernkontrollen heilt sjølv og gløyme at eg atter ein gong sit på eit kjipt hotellrom åleine.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:15   #15
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Går og spiser god mat med vin. Fordi jeg i hvert fall skal ha god mat. Middag føles mer ensomt enn frokost og lunch, syns jeg.

Gammel 20-08-12, 22:16   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok enten valgt en uformell restaurant av noe slag, eller så ville jeg faktisk ha kjøpt noe enkelt og kost meg på rommet. Begge deler er deilig. Men jeg blir ikke sittende veldig lenge alene på restaurant.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:27   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På topprestaurant vil jeg helst ha noen å dele opplevelsen med, og jeg kjeder meg litt hvis jeg skal sitte lenge uten underholdning, så restauranten må ikke være finere enn at det får an med bok.

Det blir room service eller en enkel restaurant nær hotellet, stort sett. Som oftest blir det i grunnen mat på jobb/i forbindelse med møter, og har jeg tid til overs prioriterer jeg trening.

Gammel 20-08-12, 22:28   #18
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg går på en uformell resturant hvor jeg koser meg med mat, god drikke og veskeboken min. Kan godt sitte lenge. For meg er det verdifull alenetid.

Gammel 20-08-12, 22:30   #19
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, og koser meg verre.
Jeg liker god mat og går gjerne på en god restaurant alene. Da har jeg med meg en bok og så nyter jeg av følelsen av være bare meg. Tar meg god tid. Men topprestauranten går jeg nok ikke alene på. Er noe med at dele den opplevelsen med noen annen, og at man gjerne sitter i mange, mange timer. Jeg og mannen var på Eik og spiste syvretters, ser ikke helt at det hadde vært så gøy alene med en bok.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 22:32   #20
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg reiser aleine nå for tiden er det stort sett på jobbturer, og da spiser jeg gjerne på hotellet hvis det ikke er middager i forbindelse med møtene. Det er en del av hele "sløve på hotellrommet og bare ta hensyn til meg sjøl"-greien. Det sagt, jeg har ikke noe mot å gå på restaurant aleine. Topprestauranter går jeg vel egentlig aldri på, hvis det er sånne mangeretters formelle som menes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.