Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sommerdekk

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 11:52   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sommerdekk

Jeg trenger nye sommerdekk. Egentlig trenger jeg bare på hjulene foran tror jeg, bak ser det helt greit ut, men jeg bør kanskje kjøpe til alle når jeg først er i gang? De er nok fire år gamle, kanskje litt mer. Tidligere eier (pappa) er usikker.

Og så er det denne testen her: Hankook? Skal jeg gå for nummer to på listen i stedet? Det er Nokian, og de har jeg jo hørt om. http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eks...dekktest-2012/

Og en ting til. En som kan (litt) mer om bil enn meg sa jeg burde sjekke forstillingen siden dekkene er slitt på en rar måte. Kan dekkbutikken gjøre dette, eller bør jeg ta både sjekk og skifte på verksted?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:13   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerdekk

Hvis de er fire år eller mer, så bytt ut alle. Det står forresten produksjonstidspunkt på dekkene - f.eks. 1807 eller 18/07 vil bety uke 18 i 2007.

Hva du ender opp med av dekk kan også være avhengig av dimensjonen du skal ha. Noen dekk leveres ikke i enkelte dimensjoner. Eller det kan være vanskelig nå å få tak i. Dekkbutikkene har nødvendigvis ikke så alt for mye på lager på denne tiden av året når det gjelder sommerdekk. Kan også være at hastighetsmerkingen bilen din skal ha ikke finnes for en dekktype osv. SUV-er og "kassebiler" skal gjerne ha litt andre dekk enn vanlige personbiler.

Hvorvidt dekkbutikken kan sjekke kommer an på butikken. Noen har sikkert mulighet for det. Evt. velg en butikk som også er bilverksted - riktignok kan ofte disse være noe dyrere på dekk enn en del av dekk-kjedene som er billigst.

Gammel 21-08-12, 14:10   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har Hankook, og er fornøyd.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:39   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. Jeg "pleier" (altså den ene gangen jeg har kjøpt dekk) å bruke en lokal dekkbutikk. Ikke kjede eller noe, her støtter vi lokal business når vi kan. Jeg kan jo høre med de om de kan sjekke.

Men jeg bør ikke avskrive Hankook altså?

Gammel 29-08-12, 20:44   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ser ut som Nokian og Hankook ikke hadde levert helt standard dekk til testen: http://www.aftonbladet.se/bil/article15304996.ab

Gammel 29-08-12, 20:51   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Sett sånt. Dekkdoping faktisk. Det ble Continental på meg, det var det verkstedmannen min hadde igjen på lager, så da fikk jeg halv pris. Flaks de ikke jukset denne gangen da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.