|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Perverse damer i overgangsalderenDette innlegget må jo diskuteres her på fp: http://www.aftenposten.no/meninger/s...n-6971015.html
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenTja. En og annen gråsone her, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Perverse damer i overgangsalderenGamle menn som sikler på en 20-åring da? Jeg syns også dét er ufint, så det er absolutt en diskusjon verdt å ta. Samtidig stusser jeg over begrepet "sikler over". At en dame på 60 tenker "ser bra ut" er vel ikke mer ufint enn at jeg, under tredve, tenker det samme når jeg ser en fyr på 25 som ser bra ut, og som selv har valgt å kle av seg i beste sendetid?
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderen
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Hun mener vel tenåringsgutter - det er det som står i ingressen i hvert fall. Er det twilight-fyren som er 26? Men hvis han hadde vært 17 da?
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenEg har tenkt på det, eg og. Det er ein kjønnsskilnad her. Når menn i 40-åra sikler på 16 år gamle jenter, tenker eg "Usj og æsj og du er ekkel". Når kvinner i same alder sikler på gutter som er myke yngre, tenker eg "Skjønner ikkje greia, han der (som Robert Pattison) er jo ikkje ein mann og eg liker menn betre!". Så ja, eg merker eg har ulik holdning til dette, og lurer litt på korfor det er slik. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenJeg har jo sett mange eksempler, også her på FP, hvor kvinner uttaler seg om menns kropp og utseende, hvor jeg tenker "æsj", og om det hadde vært menn som hadde uttalt seg på samme måte, hadde de antageligvis fått tyn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenJeg synes det er veldig ubehagelig med nam-nam, og slafs-slafs, sikle, osv. Uansett hvem det er rettet mot og fra. Det er helt greit for meg at folk, uansett alder og kjønn synes at noen er flotte, pene, vakre, osv. Men i det de begynner å blande lyst og sex og sikling inn i bildet, så synker det ned på et veldig både ubehagelig og pinlig nivå.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Perverse damer i overgangsalderenOm jeg ser en pen/sexy/attraktiv ung mann på film/tv så er det ikke sånn at jeg sikler uhemmet, dåner på FB og skulle ønske jeg fikk fyren til sengs. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Stiv
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenJeg har noen 40+-venninner som har kommentert utseendet til yngre gutter, men det har ofte vært i tonen "åh, se den kjekke fyren, han kunne jeg gjerne vært svigermor til!
|
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenKom på en hendelse fra da jeg var yngre. Min mormor (f. 1909) og jeg satt en hel kveld og så på Tv3 i håp om å se tyggegummireklamen med Marcus Schenkenberg i. Vi synes begge to han var kjekk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenTaylor Lautner er født i 1992 forteller google meg. Det er vel han i Twilligt det siktes til?
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Perverse damer i overgangsalderenJeg synes det virker litt desperat og "grisete" å sikle på veldig mye yngre personer uansett kjønn. Og jeg understreker at jeg snakker om sikling, ikke om vennskap eller kjærlighet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Perverse damer i overgangsalderenHar objektet bikket 20 synes jeg ikke det er 'rart' å synes noen er kjekk, selv om man er en del eldre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Perverse damer i overgangsalderenHvor mye, er veldig mye yngre? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Poenget hennes var vel helst at det er like ekkelt når voksne damer "sikler" på unggutter som når voksne menn "sikler" på ungjenter, ikke at det er sært at man finner mennesker på annen alder enn seg selv tiltrekkende. (I would know. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Perverse damer i overgangsalderenJeg synes hun har et poeng, og jeg har ofte reagert på ordlyden blant en del voksne kvinner (også på FP) når de omtaler unge, kjekke menn. |
|
|
|
![]() |
|
|