Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Perverse damer i overgangsalderen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 11:14   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Perverse damer i overgangsalderen

Dette innlegget må jo diskuteres her på fp: http://www.aftenposten.no/meninger/s...n-6971015.html
Kirsten på 16 mener at i likhet med at det at godt voksne menn som ser på tenåringsfilmer fordi jentene er sexy blir sett på som perverst, så er damer på 30 - 40 - 50 det samme når de ser på for eksempel Twilight fordi en eller annen ung fyr der (jeg vet ikke hvem det er hun referer til - ser ikke på serien *garderer meg*) er sexy og gjerne deler det offentlig - for eksempel på FB eller i et diskusjonsforum.

Jeg har ikke reflektert over dette før, men det er da et godt poeng, er det ikke?

Gammel 22-08-12, 11:24   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perverse damer i overgangsalderen

Tja. En og annen gråsone her, er det ikke?

Voksne mennesker som sikler på ungdommer er aldri stas, uansett hvilket kjønn. Allikevel er det en viss forskjell på å "sikle" etter en 26-åring og en 16-åring. (Igjen, uansett hvilket kjønn.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:26   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, isj, tenk at noen på over TRETTI sier at en på 26 er sexy. Piiiiinlig!

Gammel 22-08-12, 11:31   #4
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Gamle menn som sikler på en 20-åring da? Jeg syns også dét er ufint, så det er absolutt en diskusjon verdt å ta. Samtidig stusser jeg over begrepet "sikler over". At en dame på 60 tenker "ser bra ut" er vel ikke mer ufint enn at jeg, under tredve, tenker det samme når jeg ser en fyr på 25 som ser bra ut, og som selv har valgt å kle av seg i beste sendetid?

Gammel 22-08-12, 11:32   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Man kan selvsagt ta denne 16-åringen på en del saker i teksten, men budskapet er jo bra. Tenk over hva du forteller og hva du legger ut på nett.
Og voksne mennesker som sikler etter tenåringer er ikke ok.

Gammel 22-08-12, 11:32   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hun mener vel tenåringsgutter - det er det som står i ingressen i hvert fall. Er det twilight-fyren som er 26? Men hvis han hadde vært 17 da?

Gammel 22-08-12, 11:37   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har tenkt på det, eg og. Det er ein kjønnsskilnad her. Når menn i 40-åra sikler på 16 år gamle jenter, tenker eg "Usj og æsj og du er ekkel". Når kvinner i same alder sikler på gutter som er myke yngre, tenker eg "Skjønner ikkje greia, han der (som Robert Pattison) er jo ikkje ein mann og eg liker menn betre!". Så ja, eg merker eg har ulik holdning til dette, og lurer litt på korfor det er slik.

Det går nok litt på kjønnsroller. Kanskje ein oppfatter den stereotype gutten som sterkare enn kvinna, og at det derfor er greit til tross for aldersforskjellen, fordi gutten ikkje er like svak som ei jamngammal jente? Stereotypen formidler jo og at guttar ser på kvinna som ei erobring, i større grad enn omvendt. Eg veit ikkje om dette speler inn, kanskje det er lett å tenke at ein gutt som har eit forhold til ei eldre kvinne, har erobra henne, og at dette og gjenoppretter styrkeforholdet?

Dette gjeld sjølvsagt film- og tv-figurar. I det verkelege livet, ville eg nok reagert kraftigare på om ei 40 år gammal venninne hadde hatt eit forhold til ein på 16.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:40   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo sett mange eksempler, også her på FP, hvor kvinner uttaler seg om menns kropp og utseende, hvor jeg tenker "æsj", og om det hadde vært menn som hadde uttalt seg på samme måte, hadde de antageligvis fått tyn.

Gammel 22-08-12, 11:44   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig ubehagelig med nam-nam, og slafs-slafs, sikle, osv. Uansett hvem det er rettet mot og fra. Det er helt greit for meg at folk, uansett alder og kjønn synes at noen er flotte, pene, vakre, osv. Men i det de begynner å blande lyst og sex og sikling inn i bildet, så synker det ned på et veldig både ubehagelig og pinlig nivå.

Om man har det slik, så får man liksom holde det inne i sitt eget hode, og ikke plage omgivelsene med det, synes jeg.

Gammel 22-08-12, 11:44   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Om jeg ser en pen/sexy/attraktiv ung mann på film/tv så er det ikke sånn at jeg sikler uhemmet, dåner på FB og skulle ønske jeg fikk fyren til sengs. Det blir snarere litt sånn "sukk, den som hadde vært 17-20-25 igjen", liksom.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:48   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har noen 40+-venninner som har kommentert utseendet til yngre gutter, men det har ofte vært i tonen "åh, se den kjekke fyren, han kunne jeg gjerne vært svigermor til! ". Denne type kommentar har jeg aldri hørt fra mannfolk over 40.

Siklekommentarer blir fort ufint, uansett hvilken alder man snakker om.

Gammel 22-08-12, 11:52   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg flirer av hele innlegget. Jeg synes det lyser "Etter fylte 30 er man hauggammal og livet mitt er over" lang vei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:54   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kom på en hendelse fra da jeg var yngre. Min mormor (f. 1909) og jeg satt en hel kveld og så på Tv3 i håp om å se tyggegummireklamen med Marcus Schenkenberg i. Vi synes begge to han var kjekk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:58   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns hun har et poeng og syns det er snodig når godt voksne damer får tilnærmet tenåringscrush på unge (skuespiller)gutter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:01   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taylor Lautner er født i 1992 forteller google meg. Det er vel han i Twilligt det siktes til?

Edit: leste artikkelen og Robert Pattinson er født i 1986.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:10   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det virker litt desperat og "grisete" å sikle på veldig mye yngre personer uansett kjønn. Og jeg understreker at jeg snakker om sikling, ikke om vennskap eller kjærlighet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:11   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har objektet bikket 20 synes jeg ikke det er 'rart' å synes noen er kjekk, selv om man er en del eldre.

Forfatteren av dette vil nok selv merke når hun blir 'skikkelig gammel' som de på 35 og sånn , at sinnet forblir relativt ungt likevel, og at nærhet i alder ikke er så sentralt som når man er 20. Man kan synes både 25 og 45 er tiltrekkende.

Men hva man sier og gjør rundt det er jo noe annet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:14   #18
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye, er veldig mye yngre?

Jeg ser ikke noe problem i at jeg syns Robert Pattison er kjekk mann, ettersom han kun er 2 år yngre enn meg.

MEN, Johnny Depp derimot. Han er kjekk han.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:14   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Har objektet bikket 20 synes jeg ikke det er 'rart' å synes noen er kjekk, selv om man er en del eldre.

Forfatteren av dette vil nok selv merke når hun blir 'skikkelig gammel' som de på 35 og sånn , at sinnet forblir relativt ungt likevel, og at nærhet i alder ikke er så sentralt som når man er 20. Man kan synes både 25 og 45 er tiltrekkende.

Poenget hennes var vel helst at det er like ekkelt når voksne damer "sikler" på unggutter som når voksne menn "sikler" på ungjenter, ikke at det er sært at man finner mennesker på annen alder enn seg selv tiltrekkende. (I would know. )

Gammel 22-08-12, 12:14   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hun har et poeng, og jeg har ofte reagert på ordlyden blant en del voksne kvinner (også på FP) når de omtaler unge, kjekke menn.

Jeg synes ikke seksuell trakassering av unge menn er noe bedre enn trakassering av unge kvinner, men det er mye vanskeligere å bekjempe, fordi normen og holdningene gjerne er at menn skal bli smigret (og helst opphisset) av at en hvilken som helst kvinne finner dem attraktive (siden menn, som kjent, gladelig hopper til køys med en hvilken som helst kvinne som er villig).

Jeg kjenner en del håndverkere, som kan fortelle at det er på grensen til dagligdags at unge, mannlige elektrikere eller rørleggere blir lagt an på av middelaldrende damer. Noe de selv beskriver som både fryktelig ubehagelig (dah!) og til dels enda verre, potensielt risikabelt, for hva gjør man hvis kjerringa prøver seg, man må avvise henne fysisk og hun hevder at det var han som prøvde seg på henne?

En veldig talende historie fikk jeg av en bekjent, som fortalte at da han enda var lærling, var han på oppdrag hos en dame i 50-åra, som åpnet døra i gjennomsiktig nattkjole, uten undertøy. Og hun insisterte på å være på badet hele tiden mens han jobbet, og sitte overskrevs på en stol, slik at han hadde full oversikt til alt, hvis han måtte snu seg mot henne mens han jobbet. Hvor ubehagelig er ikke det for en 19-åring? (Tilbake på jobb hadde han fått full støtte for at det var ekkelt og ikke noe man måtte akseptere, men også beskjed om at det neppe hadde noen hensikt å gå videre med saken.) Hva hadde man sagt hvis en kvinnelig rørlegger opplevde noe slikt i huset til en 50-år gammel mann?

Jeg har selv lest folk fleipe om å forføre unge, mannlige håndverkere her på FP, og jeg synes det er ekkelt.

Nå skal det sies at jeg ikke synes det er seksuell trakassering å sikle over en skuespiller på film, men likefullt fascineres jeg stadig over hva voksne kvinner synes det er greit å si eller overhøre om menn, som de ganske sikkert ikke ville latt passere om det var en mann som sa om en dame.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.