Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Toveiskjole fra Pickles

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 09:50   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

[Strikking] Toveiskjole fra Pickles

Noen her som har strikket den?

Jeg lastet ned mønsteret i går og startet med liv og lyst. Gikk veldig greit, helt til jeg skulle bytte farger. I mønsteret jeg har fått til nedlastning, oppdaget jeg en feil da jeg hadde strikket et stykke og så at det umulig kunne stemme. Sammenlignet med nett og engelsk utgave, og det står altså at man skal skifte farge på annenhver pinne og ikke hver pinne. Så jeg måtte rekke opp igjen. Men, når jeg så da fikk strikket riktig, så får jeg slett ikke den samme "effekten". Jeg har riktignok to farger som ikke gir noen voldsom kontrast da de er mer duse enn brukt i eksempel, men de er mer enn ulike nok og jeg får altså ikke disse stripene i skjørtet; fargene synes ikke gjennom til den andre siden i det hele tatt. Det blir også veldig løst og ikke så markerte striper i selve strukturen, patentstrikk er jo nær umulig å strikke særlig fast og det skal jo være elastisk, men ... Hva gjør jeg galt?

Gammel 24-08-12, 19:42   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Strikking] Toveiskjole fra Pickles

Bråtittet på mønsteret på hjemmesiden til Pickles, og ser at det er likt som Stellas stripekjole som jeg nettopp har strikket.
Litt usikker på hva du gjør feil. Du strikker en runde slik: 1 rett i masken under masken som er på pinnen, på den måten synes kun hovedfargen i de rette maskene oppover. Vrangmaska strikkes vanlig. Neste runde gjør du omvendt, slik at innsidefargen er det som vil være synlig oppover de vrangstrikkede maskene.

Jeg ble veldig fornøyd med stripekjolen, men patentstrikk tar tiiid ja.

Gammel 24-08-12, 21:13   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ah, her stod det jo hvor jeg kunne finne ut av denne måten å strikke på

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 14:28   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. Jeg knakk koden før jeg rakk å se svaret her.

Det tar jammen tid, men effekten er jo kjempefin!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.