Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er dette for en sak?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-12, 19:46   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er dette for en sak?

http://www.britax.se/bilbarnstol/bil...y-safe-sleeper

Så i går en slik en på senteret.. Den var da på en barnevogn, men jeg så at det var en bilstol. En liggende bilstol. Aldri sett før, og ante ikke at sånt var godkjent lenger. Hjelpes meg.

Gammel 26-08-12, 19:48   #2
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er dette for en sak?

Jeg og har sett denne. :Skeptisk:

Gammel 26-08-12, 19:52   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Den ser jo ut som den festes på lik linje som de minste bilsetene?

Jeg kan ikke skjønne at det skal være verre om barnet ligger, eller halvligger som de gjør i mange av de andre setene? I bassonettene som ikke lenger er lov festen man vel hele bagen med bilen seler. Det blir noe annet enn dette?

Gammel 26-08-12, 19:53   #4
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den har eg og sett, og eg trudde det berre var ein rar bag til vogna. Så det er bilsikring?

Gammel 26-08-12, 19:54   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den festes sidelengs, det er lov.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 19:56   #6
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ha det jo de siste årene vært så stor fokus på at barna skal sitte, ikke ligge i setene. Bagnettene var livsfarlige fordi barnet ble kastet rundt i bagen ved en kollisjon. De andre babysetene har vel ingen liggefunksjon, noen er litt mer bakoverlent enn andre, men ingen er liggende..

Gammel 26-08-12, 20:04   #7
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerte mest på måten setet ble festet i bilen på. Det så mildt sagt utrygt ut, men mulig det er jeg som er på jordet her.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 20:04   #8
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Babysleeper ble testvinner i 2010, mener jeg?

Gammel 26-08-12, 20:09   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kom høgt oppe på ein av testene eg har lese, og er anbefalt for premature.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 20:21   #10
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Dette er nok noe helt annet enn den tidligere boxetten.

Gammel 26-08-12, 21:47   #11
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ja, så da er den bedre enn hva den så ut som? Syns den så helt merkelig ut.

Gammel 27-08-12, 09:12   #12
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror at den er det, men tror nok at en ordinær babystol er enda bedre. Jeg hadde brukt babystol fremfor liggestol så lenge fysikken til babien ikke tilsa noe annet.

Gammel 27-08-12, 09:18   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyene ligger fast og bedre sikret i en slik "liggestol" enn i de der bagene man la dem i før, altså.

De helt nye babyene skal jo ikke sitte.

Gammel 27-08-12, 09:19   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var mye flatere enn jeg trodde ser jeg når jeg studerer den litt nærmere, men likevel, den er jo ikke så forskjellig fra de stolene vi bruker til de aller minste?

Gammel 27-08-12, 09:21   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Men den monteres sidelengs, og ikke med kjøreretningen. Det er det jeg er skeptisk til.

Og et helt friskt spebarn tar ikke skade av å sitte i bilstolen de turene det gjør det.

Gammel 27-08-12, 09:23   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Babyene ligger fast og bedre sikret i en slik "liggestol" enn i de der bagene man la dem i før, altså.

De helt nye babyene skal jo ikke sitte.

Jeg har snakket med flere fysioterapeuter i forbinnelse med mine fødsler og alle har sagt at det ikke er skadelig for nyfødte å sitte i bilstol i korte perioder.

Jeg er skeptisk til hvordan denne boksen skal kunne ta unna kreftene i en kollisjon når den festes sidelengs. Festes hodet på noe vis?

For det er det som er fortrinnet når ungene sitter bakovervendt. At kreftene fordeles jevnt over barnets rygg og nakke og at man unngår sleng.

Gammel 27-08-12, 09:23   #17
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

*skeptisk*

Vet den gjorde det bra på tester, men så blir jeg skeptisk til HVA er det de tester etter? Testekriterier kan variere fra sikkerhet, enkel montering og frem til pris..? Stiller meg skeptisk enn så lenge.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 09:26   #18
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikk...v_barn_0-1_ar/

"Helt fra første stund kan og bør barnet sitte i en bakovervendt babysete. Sikkerhetsmessig er dette det beste, selv om det finnes andre alternativer.

Det er ingen spesiell grense for hvor lenge barnet kan sitte i setet. Hvis barnet sover og virker tilfreds kan dere fint kjøre noen timer - barnets rygg tar ikke skade.
Men ta gjerne lange, gode pauser når dere først stopper. La barnet strekke på seg, og ikke bli sittende i stolen. Babysetet skal ikke være en oppbevaring- eller soveplass utenom når dere kjører bil.

Minner meg selv på hvor mange av oss som har bilstol som kan festet på vognunderstell. En ting er det å bruke det i korte stunder, men tenk på de små som er med foreldrene hele dagen på kjøpesenter som som sitter i den stolen hele dagen..

Premature barn kan festes i godkjent bag med nett den første tiden, da tester har vist at de aller minste kan få lavt oksygennivå og problemer med pusten ved å sitte så oppreist."

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 09:28   #19
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den var mye flatere enn jeg trodde ser jeg når jeg studerer den litt nærmere, men likevel, den er jo ikke så forskjellig fra de stolene vi bruker til de aller minste?

Hvis den festes sidelengs er den jo ganske forskjellig.

Og hvis den festes på langs så kan ikke jeg helt forstå hvordan barnet festes. En vanlig babybilstol skal jo festes i en viss vinkel slik at ikke skuldrene må ta av for kollisjonen og barnet skal fly ut av setet.

Gammel 27-08-12, 11:46   #20
Levic

Levic sin avatar

Standard

Den festes sidelengs ja, slik som de gamle bagnettene. Hodet ligger løst nedi der, det er bare en støttepute rundt. Ved en kollisjon blir det jo en skikkelig sidelengs sleng.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.