Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 08:41   #1
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Denne kjenner jeg blir litt vanskelig å forklare!

Når du ser for deg uken i hodet, har den en form?
Samme lurer jeg på ang året.

Året er dråpeformet og uken som en bue(pil og bue)

Jeg lå nemlig å grublet på dette i natt Det er jo mulig at det bare er jeg som tenker slik?

Kan tegne fort i paint hvordan jeg ser det for meg.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:43   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Dette leste jeg noe om i D2 eller A-magasinet eller noe sånt. At enkelte ser farger, former osv når de ser for seg tall, uker og år, mens noen ikke gjør det. Jeg tror det sto noe om prosentandel av oss som gjør det også. Har vi ikke hatt en tråd om dette tidligere?

Det er utrolig kult da!

Gammel 28-08-12, 08:44   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ja:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=farger+tall

Du ække aleine, det er mange som har det sånn.

Gammel 28-08-12, 08:45   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Og googler du synestesi så ser du mer om det.

Gammel 28-08-12, 08:45   #5
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Her er mitt:

Veldig flink å tegne!

Gammel 28-08-12, 08:46   #6
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Der ja:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=farger+tall

Du ække aleine, det er mange som har det sånn.

Det er det som er så kjipt ang å komme inn på et forum som har vært noen år.. Alt er diskutert

Skal titte

Gammel 28-08-12, 08:48   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Her går det mer i sikksakkmønster, etter dags- og månedsformen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:49   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uken er en rett linje som starter med mandag.

Året er en sirkel som starter klokka seks og så går MOT klokka. Storesøsters bursdag i begynnelsen av juli for eksempel, er altså ca. kl. fem på tolv. Påsken omkring klokka tre og høstferien ved ni-tiden. Det er veldig klart og tydelig for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:54   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Uken er en rett linje som starter med mandag.

Året er en sirkel som starter klokka seks og så går MOT klokka. Storesøsters bursdag i begynnelsen av juli for eksempel, er altså ca. kl. fem på tolv. Påsken omkring klokka tre og høstferien ved ni-tiden. Det er veldig klart og tydelig for meg.

Jeg tenker nesten det samme, bare at for meg starter klokken (dvs januar) på tolv.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 08:55   #10
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

Dette med året er rundt tenker jeg at i bhg og skolen var det jo en sirkel som var oppdelt i 4 deler med farger. Kanskje dette er festet seg litt?
Dette med farger på dagene har jeg ikke, men tenker det kan være pga i bhg/skolen der man markerte dagene i farger?

Gammel 28-08-12, 08:55   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg teller i terningform. Av og til dunker jeg til og med ørlite på hodet i samme mønster som på terningen. *gal*
Trodde jeg var den eneste, helt til min bror (etter at vi ble voksne) sa at han også alltid har gjort det, uten å vite at jeg gjør det. Men det er vel det eneste jeg gjør, ukedager og måneder og slikt har jeg ingen mønstre på.

Gammel 28-08-12, 08:55   #12
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Standard

vet ikke om desember er øverst fordi jeg har bursdag?

(prøver alltid å finne ut hvorfor ting er som det er!)

Gammel 28-08-12, 09:01   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Her er mitt:

Veldig flink å tegne!

Ble litt sånn når du først forklarte, men når jeg så disse tegningene så synes jeg faktisk at det gir mening, det må jeg si.

Vet ikke helt hvordan du "tolker" tegningen din, men for meg er det naturlig at ukedagene kommer "tett-i-tett" på den ene siden der, fordi ukedagene som regel er travle og fullpakket av ting som skjer, mens helgedagene har litt laaange og slakke.

Og det samme med året. Helt naturlig for meg at sommermånedene ikke er så bratte, men mer "horisontal".

Vet ikke helt om det er dette som er "hensikten" bak disse formene, om man kan si det sånn, men det var min umiddelbare assosiasjon når jeg så dem.

Selv har jeg aldri reflektert over hvordan jeg ser for meg ukene og året, men det kommer jeg definitivt til å reflektere over i dag.

Gammel 28-08-12, 09:03   #14
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Dette har jeg og søsknene mine diskutert flere ganger også. Og jeg kan ikke skjønne at de ikke forstår at jeg har rett! Jeg ser det heeelt klart inni hodet mitt hvordan det er og kan lett tegne det. Året er rundt du liksom... Pøh, det begynner jo her borte på min høyre side og beveger seg foran meg og framover på en måte :-)

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:06   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Året er en oppned U, og starter nederst til høyre i august, og slutter i juli. Antagelig inspirert av syklusen i skoleåret eller noe sånt. Man sliter seg opp mot desmber, og bikker akkurat nyttår, før det endelig blir nedoverbakke igjen, og man går veien tilbake til de gode årstidene, uten snø og med sol og varme.

Uken er bare en rekke bortover av dager - antagelig Outlook-inspirert. Ingen tanker om det noe særlig.

Sist redigert av Dronningen : 28-08-12 kl 12:39.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:06   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks, jeg er nok ikke sånn innrettet. Det eneste jeg er sikker på, er at mandagen er blå.

Gammel 28-08-12, 09:10   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke skrudd sammen på den måten. Jeg ser ikke noe i noe som helst mønster.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:59   #18
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Her er dagene på en linje, som går litt nedover i begynnelsen av uka, for så å krabbe oppover mot helga, og knekke litt ned igjen når neste mandag kommer.

Året er også på linje, med topp om vinteren og en stor "dalbunn" i sommerhalvåret. Juni lengste nede og januser på toppen.

Gammel 28-08-12, 10:02   #19
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har aldri tenkt på dette. Men eg trur eg er på klokkeform, med sommaren nederst. Men "året" går motsatt veg av klokka, slik at januar er til venstre for toppen og desember er til høgre.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:06   #20
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Nei, ikke noe mønster på uken eller året.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.