|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Liker du fotnoter? | |||
Fotnoter er veien, sannheten og livet. ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 23,53% |
Fotnoter? Tja, helt greit, lizzm. |
7 | 13,73% |
Fotnoter gjør leseopplevelsen litt mindre optimal. |
25 | 49,02% |
Fotnoter gjør at jeg mister all oversikt! ![]() |
3 | 5,88% |
Brokkoli/squash/potetnese |
4 | 7,84% |
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturJeg synes det gjør leseopplevelsen litt mindre optimal, men noen ganger er den for så vidt kjærkommen hvis det forklarer noe som ellers var helt uforståelig for meg. En og annen fotnote går greit, men om det er fotnoter på annenhver side blir det veldig ødeleggende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteratur
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturMen kan de ikke bare skrive fotnoteinnholdet inn i teksten, da? Jeg blir så suuuur av å måtte gå fram og tilbake hele tida! Grmpf! (Og dette var bare ei chicklitbok!)
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteratur
Sikker på at du ikke i utgangspunktet var sur fordi du leste en chicklitbok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturDe fotnotene jeg husker på stående fot, er Viktor Borges og Bill Brysons - og de er jo rå; - veien, sannheten og livet - ispedd latterbrøl, liksom. What's not to like?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturJeg liker det normalt sett ikke, unntak for de som bruker fotnotene til å imponere meg. Dog, som hovedregel syns jeg at skjønnlitteratur bør unngå fotnoter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturDet kommer helt an på fotnoten, som regel mindre optimal leseopplevelse. I noen bøker er det genialt!
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturJeg elskerelskerelsker det, men jeg tror ikke jeg har lest en dårlig roman med fotnoter noen gang. I gode fotnoteromaner er jo leseavbruddet tilsiktet.
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturEg liker det vanlegvis ikkje, men i nokon romaner, som Teori og praksis og Armand V fungerer det godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturDet kommer an på fotnotene.
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturJeg vet ikke det? Jeg kommer vel først og fremst på følgende strålende fotnoteleseopplevelser:
![]() |
#18 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturDet er fandens verk!
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturJasper Ffordes idé om at personene i bøker bruker fotnoter for å kommunisere med hverandre er vel den aller morsomste bruken, synes jeg.
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Fotnoter i skjønnlitteraturÅ, jeg hadde glemt fotnotefonen!
![]() |
|
|