|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Om du gjør det slutt med venner i RL, tar du et oppgjør? Forteller hvorfor du avslutter vennskapet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Her på FP regulerer vel alle bloggtilgangen sin som de vil uten å gi beskjed? Har ikke fått beskjed om jeg får eller mister tilgang på blogger i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Jeg avbrøt et vennskap irl, da fortalte jeg per sms hvorfor jeg ikke ønsket mer kontakt.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?
Men er ikke det litt feigt? Som å gjøre det slutt med kjæresten uten å si det, men kun ved å unngå han? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
Muligens litt for sent på kvelden for meg, men hva betydde det siste?
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Jeg syns ikke det, jeg unngår jo ikke vedkommende. På direkte spørsmål svarer jeg jo. Jeg ville heller ikke løyet og funnet på grunner til å ikke møtes. Det er ikke slik at jeg bytter telefonnummer og nekter å ta telefonen, liksom. Jeg syns det er en viss forskjell på kjæreste og venner.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
Skjønner. Jeg tror kanskje jeg synes det avhenger litt av hvor nære man har vært hverandre, og hvor mye den andre vet om hva du tenker. Har man hatt en åpenlys krangel, så trengs kanskje ikke så mange forklaringer på hvorfor man trekker seg unna. Er den andre helt uvitende om hvorfor man "sies opp" så kan det jo være greit å gi beskjed, slik at den andre ikke ender opp med å gruble seg i hjel ifht. hva "oppsigelsen" skyldes?
![]() |
#10 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Det avhenger vel litt av hvor sterk "oppsigelsen" er? Hvis jeg bare fader ut, uten noen helt spesiell grunn, så sier jeg sjelden ifra. Dersom det er mer drøye ting som fremprovoserer et brudd så er jeg litt usikker på hva jeg gjør. Jeg har iallfall ikke en enkel fasit jeg følger slavisk.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
Det er kanskje derfor jeg grubler litt, fordi jeg har avsluttet vennskap på andre premisser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Stabilt ustabil...
|
Hvis man ikke har kranglet, ikke har fadet ut, men faktisk bestemmer seg for at dette mennesket ønsker jeg ikke ha tett på livet mitt mer kan det jo hende man oppnår det raskere om man oppgir en grunn, og ber om å få være i fred? Men hvis man har forsøkt å si ifra at det ikke er ønskelig å ha kontakt mer, gitt forklaring, og forklaringen ikke går inn, eller aksepteres, da er jeg litt usikker på hva jeg ville gjort. Jeg kunne fort bli irritert hvis noen ikke respekterte ønsket mitt, iallfall.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Jeg har fadet ut noen mennesker, men da har det nærmest vært gjensidig uten at noen har sagt noe. Har aldri "slått opp" med noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Så langt har det vært en uaktuell problemstilling for meg da jeg aldri har følt behovet for å "slå opp" med noen venninne. Jeg har selvsagt vennskap som har "faded ut" gradvis pga at vi har vokst fra hverandre eller andre grunner. Dette har i så fall skjedd på en naturlig måte uten at noen av oss har bevisst avsluttet vennskapet.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Hvis en av mine venner plutselig hadde blitt nynazist hadde jeg nok sagt i fra at det var grunnen til at jeg ikke ønsket fortsatt kontakt, altså. Gitt at vedkommende søkte kontakt med meg.
![]() |
#16 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Jeg innbiller meg at måten man velger å gjøre det på også kan ha sammenheng med eget temperament?
![]() |
#17 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvis DET hadde skjedd tror jeg til og med at Jeg hadde klart å gjøre det slutt, og klart å si hvorfor.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Jeg har ikke bevisst kuttet ut venner noe sted, noen har jeg mistet kontakten med. Her inne har jeg vel aldri aktivt kastet noen ut fra bloggen, med mindre jeg oppdager at jeg har mistet tilgang til vedkommendes blogg. Da føles det ugreit at de skal lese min også.
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?Jeg har i grunnen bare droppet en venn, en kusine, som utleverte meg på åpent nett da jeg ble gravid sist, og fortalte ting der som jeg selv aldri ville ha skrevet på nett. Dette var et forum drevet av ei jeg kjenner, så hun fikk en sms og fjernet innlegget sporenstreks. Det var et Kjære Fibi-innlegg, og jeg ble kald og kvalm da jeg leste alt hun presterte å dele med verden. Hun ringte meg opp, og etter en del "jeg står for det jeg mener" og "jeg har ikke sagt noe som ikke er sant" fra henne sier jeg at poenget ikke var hva hun sa, men hvor hun sa det. Hun kunne tatt det på telefonen eller face to face (hun hadde et problem med at jeg var blitt gravid slik som tingenes tilstand var akkurat da, og syntes det ble "for dumt" som hun sa.
![]() |
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Om du dropper venner - gir du beskjed/en begrunnelse?To gonger har eg "droppa" venner heilt, i begge tilfella var det relativt perifere venner. I det eine tilfellet sa eg klart frå kva det var eg hadde problem med å forhalde meg til, i eit forsøk på å ordne opp, men eg opplevde ikkje at det blei forstått. I det andre tilfellet blei eg lei av ubegrunna anklager og underlege misforståingar og slutta meir eller mindre bare å ta kontakt. Begge tilfellene var som sagt perifere venner, som eg "klarte meg fint utan". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|