|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Nepe - spiser du det?Ja, det var i grunnen hele spørsmålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Ja, men ikke så ofte eller mye i slengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Nope. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Egenlig alt for lite. Jeg har en oppskrift på lammefrikasee, helt enkel hvor man koker skiver av lammelår mør, og sausen lages av kraften med massevis av gulerøtter, neper og persille. Er der neper i handel tar jeg gjerne en bunt med meg i butikkene. Ellers er de også fin raspet i råkostsalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Det er jo en kortvarig sesongvare, og det er sesong nå. Spises som epler, bare å skrelle, dele og spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Ja, det hender. Jeg vet ihvertfall hva det er |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg er vet rett og slett ikke om jeg har spist nepe noen gang.
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg har vært glemsk og kjøpt den hvite nepa en gang eller to, men de er jo ikke noe gode å spise rå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg har hvite neper i grønnsakshagen.
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg er i Bergen (litt utenfor), og vet ikke helt om Målselsvnepen er å få tak i her. Det hender jo coop eller noen av kjendene får inn spesisaliteter nå og da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Nei. Jeg har funnet det i svenske oppskrifter, f.eks a la fløtegratinerte poteter, og har hatt planer om å kjøpe det. Men har aldri kommet så langt.
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg heter Drømmedama og jeg er en nepe-ignorant. Jeg vet absolutt ingenting om neper. Selv om jeg er skikkelig gammel tror jeg aldri jeg har smakt det engang. Bør jeg kjøpe neper? Hvordan tilberedes neper? Er det egentlig særlig godt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() ![]() |
Jeg tror ikke neper lar seg lagre så godt som andre rotgrønnsaker. Det er nok jordskokk du tenker på, som holder seg god over vinteren og gir gode avlinger i de aller fleste jordtyper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Samme her, vet jammen ikke om jeg har smakt nepe. Men så er jeg ikke 40 år heller, bare nesten!
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Jeg er over 40, og faren min dyrket neper hjemme da jeg var liten. Vi spiste dem i salater tror jeg. Veldig lenge siden jeg har smakt det nå. Bruker derimot uttrykket nepeskrell dersom noen irriterer meg kraftig. (Ja, ikke deg noen!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Nepe - spiser du det?Ja, neper er godt!
![]() |
|
|