|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Feministiske halvfabrikataKristine Tofte (kvinna bak Song for Eirabu-bøkene) har skrive eit veldig fint blogginnlegg om generasjonsskilje og om prioriteringar:
Godt skrive og interessant. Og kanskje ikkje så reint lite aktuelt, innimellom alle desse matpakketrådane? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataEh, jeg vet ikke helt jeg altså. Med fare for å ha fullstendig misforstått; jeg synes det ble bare teit.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataSå morsomt at du la ut denne, jeg leste den akkurat og tenkte at jeg måtte linke til den på FP. Jeg rakk bare ikke å formulere noe rundt det.
Host. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataEg likte blogginnlegget - kanskje ikkje fordi eg nødvendigvis er enig i alt, men det var eit ok skråblikk som kan vere nyttig av og til. Eg kan ikkje konkludere med om eg syns dette er heilt riktig eller heilt på viddene. Eg må tygge litt på denne her trur eg.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataJeg er enig med Marla. Jeg synes det var bra skrevet, jeg. Og overhodet ikke fordømmende - bare litt sånn eksistensielt "hva er det jeg driver med, egentlig?"
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Feministiske halvfabrikata... eller som meg - spiser grandis og redder ikke verden.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataEnten er maten pen eller god.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikata
Men baker du pene kaker, da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataSpise-Toro-redde-verden-istedet-for-egne-barn står ikke for noe positivt nostalgisk hos meg. Takke meg til surdeig i keramikkbolle på benken. Sist redigert av Filifjonka : 04-09-12 kl 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Nei, men hun er en rakker med limpistolen og er derfor tilgitt det meste.
![]() |
![]() |
#12 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
*blush* Tihi, du smigrer.
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataJeg kjente at jeg flammet opp i begynnelsen av blogginnlegget, men tok meg heldigvis tid til å lese resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
Eg skulle svare på dette, men så sovna eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
Da er vi to.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataJeg ser poengene hennes, men det blir litt vel enten-eller for meg, altså. Jeg tror heller ikke alle barn av politisk engasjerte foreldre som lagde Toromiddag og var ute og reddet verden hele tiden er så nostalgiske i forhold til oppveksten. Jeg kjenner i hvert fall noen eksempler på det motsatte. Da mener jeg selvsagt ikke at Toro var problemet, men kanskje snarere at mange følte seg nedprioritert fordi foreldrene skulle redde verden på bekostning av å være sammen med familien sin.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataJeg vokste opp med en to yrkesaktive foreldre, der mye av utviklingen deres kom etter at de hadde fått barn. Spesielt moren min avanserte veldig, og var ofte den som kom hjem sist. Vi hadde mye tradisjonell mat i ny og ne, men fra jeg gikk i 5-6. klasse, så fikk ofte jeg og søsteren min ansvar for å lage middag. Da ble det relativt enkle ting som vi kunne håndtere. Matlaging var ellers ikke noe veldig tema utover det, og veldig variert bruk av råvarer var det heller ikke. Det viktigste var at det var middag klar, og resten av ettermiddagen kunne begynne med lekser og aktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feministiske halvfabrikataTankevekkende og bar blogginnlegg. Jeg synes ikke det fremstår nostalgisk på den måten at det skal forskjønne bildet av tilværelsen slik den var da. Jeg oppfatter det heller som et apropos og en viktig kontrast til dagens hjemme- og familiefokus, der kun det beste er godt nok innenfor husets fire vegger.
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
Eg les det og som eit innlegg kor hovudvekta ligg på kontrastane, ikkje at alt var betre før. Eller at alt er betre nå. Men meir som ei skildring av forskjellane mellom nå og då. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|