Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppussing av bad for dummies

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 14:52   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppussing av bad for dummies

Jeg må pusse opp et bad og en do. Det er snakk om totalrenovering.
Jeg har vondt i viljen og i lommeboken, men ser at jeg ikke bør utsette dette mer.

Kan noen hjelpe meg i gang?
Hvor mange bør jeg spørre om pris?
Hvor kan jeg få inspirasjon?
Hva må jeg huske på? Dos and don'ts...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:59   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av bad for dummies

Hvor mange bør jeg spørre om pris?
Tre er et greit utgangspunkt. Da ser du lettere om det er den dyre eller den billige som er avviket.

Hvor kan jeg få inspirasjon?
Hos de store baderomsleverandørene, for eksempel. Jeg fikk tegnet utkast til løsning av en "designer"/interiørarkitekt hos Comfort.

Hva må jeg huske på? Dos and don'ts...
Bruk et firma som du regner med å kunne kontakte om 4,5 år, hvis noe ryker før garantien går ut. Ulempen med å velge absolutt billigste løsning, er gjerne at bedriften ikke eksisterer lenger hvis varmekablene ryker et år før garantien går ut.

Hvis du er helt amatør (eller bare halvt amatør) på baderomsrenovering, er det veldig lurt å spytte i de ekstra kronene det koster å ha en "totalentreprenør". Det vil si én person eller ett firma som du bestiller jobben hos. Da er dette firmaet ansvarlig for å leie inn de andre håndverkerne, og du slipper å la mureren vente i tre uker på at elektrikeren skal ha tid til å gjøre ferdig varmekablene. Du slipper også å krangle med mureren og elektrikeren om hvem som har ansvaret når varmekablene ikke virker etter at flisene er lagt, for det er uansett entreprenøren som må fikse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:02   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av bad for dummies

Ja, også én ting til: minst 25 % av betalingen skal forfalle etter at jobben er utført og det er foretatt en inspeksjon av det ferdige baderommet, fortrinnsvis av deg og entreprenøren sammen. Gå aldri med på en kontrakt som sier at du skal betale hele beløpet forskuddsvis eller før jobben er helt ferdig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 13:58   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av bad for dummies

Tusen takk, Teo!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no